Vai al contenuto

Cirsium vulgare

À prupositu di Wikipedia
Cirsium vulgare
Cirsium vulgare
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Cirsium
Nome binuminale
Cirsium vulgare
Agostino Todaro, 1866

Cirsium vulgare hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Cirsium vulgare hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si caratterizeghja da un picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 1 à 1,5 metru, è foglie prufundamente lubate, spinose è verde. I fiori, di culore purpureu o rusulatu, sò ragruppate in capulini è appariscenu da ghjunghju à sittembre. I frutti sò achenii muniti di pappu, permittendu a so dispersione da u ventu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Cirsium vulgare hè originariu d'Europa, ma si hè largamente spartu in altre rigione di u mondu, in particulare in America suprana, in Australia è in Nova Zelanda. Hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in numerosi paesi, per causa di a so capacità à culunizà prestu i mezi disturbati, tali e pratuline, i bordi di stradone è i terreni abbandunati.

Cirsium vulgare hè prisente in Corsica.[1]

Cirsium vulgare hè una pianta vivace chì si riproduce per u più per via di granelli. A fiuritura hà locu d'istate, attirendu numerosi insetti inamacatori, tali l'ape è e farfalle. L'achenii, una volta maturi, sò spergugliati da u ventu grazia à u so pappu. 'Ssa pianta hè ancu capace à prupagà si in via vegetativa, grazia à e so radiche chì ponu produce nuvelle buttature.

Cirsium vulgare hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Carduus lanceolatus, Cirsium lanceolatum è Cirsium vulgare var. horridum. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione di 'ssa pianta, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Cirsium vulgare hè cunsideratu cum'è una spezia invadente in numerosi paesi, ciò chì pò avè cunsequenze negative annantu à l'ecusistemi indigeni. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene per e risorse è mudificà a cumpusizione di e cumunità vegetale. Per via di cunsequenza, misure di gistione sò à spessu messe in ballu per cuntrullà a so prupagazione.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]