Circus cyaneus

À prupositu di Wikipedia
Circus cyaneus
Circus cyaneus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Accipitriformes
Famiglia Accipitridae
Genaru Circus
Nomu binuminali
Circus cyaneus
Carl Linnaeus, 1766

Circus cyaneus hè una spezia di aceddu chì faci parti di a famiglia di l'Accipitridae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Circus cyaneus hè un rapaci diurnu di taglia media (43 - 55 cm) di a famiglia di l'Accipitridae. U so piumaghju si distingui nittamenti siont'è u sessu : u masciu inarbureghja un piumaghju grisgiu culori di petra paisa è uniformu annantu à u sopra, i parti infiriori bianchi strisciati di rossu è una longa coda grisgia attundata, mentri chì a femina hè bruna rossa imbarrata di bughja annantu à u sopra, incù i parti infiriori brunu chjaru strisciati di bughju è una coda più corta è attundata. I dui sessi prisentani ali larghi è attundati è un bulu lentu, carattaristicu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Circus cyaneus hà una vasta ripartizioni ulartica, accupendu arghji timparati è bureali in Aurasia è in America subrana. In Auropa, nichja par u più in i landi, i paduli è i pratulini aparti, ma ancu in i zoni agriculi. Migra versu u sudu pà l'invernu, tucchendu l'Africa Nordu è l'Asia miridiunali.

Circus cyaneus hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Circus cyaneus hè un cacciadori uppurtunistu cibendu si par u più di picculi mammiferi, d'aceddi è di rettili. Praticheghja un bulu bassu sopra à a vegetazioni pà sceglia i so predi ch'eddu cattura in pianu cù l'aiutu di i so longhi zampi è di i so artigli zimbrunuti. A ripruduzioni hà locu di branu incù a custruzzioni d'un nidu simpliciu in pianu. A femina diponi 3 à 5 ova chì sò cuvati mentri circa un mesi. I ghjovani sò cibati da i dui parenti è bulani à u capu di 30 à 35 ghjorna.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Circus cyaneus apparteni à u genaru Circus di a famiglia di l'Accipitridae. U so nomu scentificu hè Circus cyaneus. Hà parechji sinonimi storichi, frà i quali: Falco cyaneus è Circus cinereus.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Circus cyaneus hè classificatu com'è essendu di priaccupazioni minori da l'Unioni Internaziunali par a Cunsirvazioni di a Natura (UICN). Eppuri, i so pupulazioni ani subitu calati in certi righjoni d'Auropa par causa di a distruzzioni di u so ambienti. I prugrammi di cunsirvazioni sò missi in campu in certi loca par pruteghja 'ssu rapaci emblematicu di i mezi aparti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]