Cinnerone

À prupositu di Wikipedia
U cinnerone
Solanum nigrum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Lycopodiopsida
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Solanales
Famiglia Solanaceae
Generu Solanum
Nomu binuminali
Solanum nigrum
Carl Linnaeus, 1753

U cinnerone (Solanum nigrum) hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di i Solanaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U cinnerone hè una pianta arbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Solanaceae. Pò aghjunghje un'altezza da 30 à 120 centimi. I so piccioli sò ritti, ramificati è appena pubiscenti. E casce sò alterne, uvale à lanceulate, incù i lati appena dintati. I fiori sò chjuchi, bianchi o viulini, ragruppati in gaspi. I frutti sò baghi sferichi, prima verdi po neri à maturità.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Solanum nigrum hè una spezia cusmupolita, prisente in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e zone timperate è trupicale, tantu in America suprana è suttana, ch'è in Europa, in Asia, in Africa è in Australia. Cresce in diversi ambienti, tali i campi, i giardini, i bordi di stradone è i terreni abandunati.

Solanum nigrum hè prisente in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U cinnerone hè una pianta annuale chì si riproduce per via di granelli. Fiurisce da ghjunghju à sittembre, pruducendu numerosi fiori chì attiranu l'insetti inamacatori. I frutti, ricchi di granelli, sò spergugliati da l'acelli è i mammiferi chì cunsumani i baghi. 'Ssa spezia hà una crescita rapida è pò culunizà prestu nuvelli ambienti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Solanum nigrum hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Certi sinonimi scentifichi inchjudenu Solanum guineense, Solanum americanum è Solanum villosum.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U cinnerone hè cunsideratu cum'è una spezia invadenti in certe rigione di u mondu, in particulare in Australia è in Nova Zelanda. Pò fà cuncurrenza à e spezie indigene è disturbà l'ecusistemi lucali. Eppuru, hè ancu imprudata in a medicina tradiziunale per e so pruprietà medicinale. A cunsirvazione di 'ssa spezia necissiteghja una gistione apprupriata per evità a so prupagazione eccessiva mentre prisirvendu i so usi benefichi.

Lessicu[mudificà | edità a fonte]

U cinnerone hè ancu chjamatu u cuccomu o l'erba puntimora.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]