Ciconia nigra

À prupositu di Wikipedia
A cicogna nera
Ciconia nigra
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Ciconiiformes
Famiglia Ciconiidae
Generu Ciconia
Nome binuminale
Ciconia nigra
Carl Linnaeus, 1758

A cicogna nera (Ciconia nigra) hè una spezia d'acellu chì face parte di a famiglia di e Ciconiidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A cicogna nera (Ciconia nigra) hè un grande crochju appartinendu à a famiglia di e Ciconiidae. Si caratterizeghja da u so piumaghju neru lampante, u so bizzicu è e so zampe rosse, è u so longu collu biancu. E so ale sò grande è larghe, incù una largura pudendu aghjunghje 2 metri. I masci è e femine sò simile in apparenza, ma i masci sò di regula appena più maiori.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A cicogna nera hà una ripartizione eurasiatica, stindendu si da l'Europa occidentale insin'à u Giappone. Hè prisente in numerosi ambienti furestieri, in particulare e fureste padulose, e fureste di frundute è e fureste miste. In Europa, hè per u più prisente in i paesi di l'Estu, ma omu a trova ancu in certe rigione d'Europa occidentale, cum'è a Francia, l'Alimagna è a Spagna.

A cicogna nera hè prisente in Corsica: hè un visitadore rigulare in migrazione.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A cicogna nera hè un acellu migratore chì inguerna in Africa subsahariana. Si riproduce di regula in l'arburi, custruendu nidi impunenti à parte si da rami è di paglia. A femina face di regula 3 à 5 ovi, chì sò incubati da i dui parenti mentre à l'incirca 30 ghjorni. E ghjovane cicogne chettanu u nidu dopu à circa 60 ghjorni.

A cicogna nera hè un carnivoru chì si ciba per u più di pesci, di ranochje, di rettili è d'insetti. Caccighjeghja di regula marchjendu pianamente in acqua pocu fonda è chjappendu e so prede incù u so longu bizzicu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A cicogna nera hè a sola spezia viva di u generu Ciconia. Eppuru, esiste duie sottuspezie ricunnusciute :

  • Ciconia nigra nigra : a sottuspezia numinale, prisente in Europa è in Asia occidentale.
  • Ciconia nigra orientalis : prisente in Asia orientale.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A cicogna nera hè una spezia classificata cum'è Preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, hà cunnisciutu un declinu impurtante di a so pupulazione in u corsu di u seculu ultimu, per causa di a distruzzione di u so ambiente è di a polluzione. E principale minacce per a cicogna nera sò : a disfuristazione è a distruzzione di e zone umite, l'usu di pesticidii è altri produtti chimichi, l'inticciu incù e linie elettriche.

Parechji sforzi di cunsirvazione sò in corsu per pruteghje a cicogna nera è u so ambiente. Quessi cumprendenu : a criazione di zone prutette, a risturazione di l'ambienti sgradati, a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di a cunsirvazione di a cicogna nera. Grazia à 'ssi sforzi, a pupulazione di cicogne nere hà principiatu à stabilisce si è ancu à aumintà in certe rigione. Eppuru, hè impurtante di perseguità i sforzi di cunsirvazione per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault, G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n° 17, 1999.
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]