Vai al contenuto

Chromis chromis

À prupositu di Wikipedia
Chromis chromis
Chromis chromis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Perciformes
Famiglia Pomacentridae
Generu Chromis
Nome binuminale
Chromis chromis
Carl Linnaeus, 1758

A castagnola cumuna (Chromis chromis) hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Pomacentridae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

A castagnola cumuna hè un pesciu di piccula taglia chì misura di media 10 à 15 centimi di lunghezza. Si caratterizeghja da u so culore turchinu metallicu annantu à u spinu è i fianchi, mentre ch'è u corpu hè più chjaru. A so nutaghjola cudale hè di regula giallu vivu.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Omu trova a castagnola cumuna in l'acque calde di u mare Terraniu è di l'oceanu Atlanticu, per u più u longu di e coste rucciose è in e zone di scogli corallini pocu prufondi. 'Ssa spezia hè dinù prisente in l'acque trupicale di l'oceanu Indianu.

A castagnola hè prisente in l'acque marine di Corsica.[1]

A castagnola cumuna hè un pesciu gregariu chì campa in picculi bandi. Si ciba per u più di rubu, di picculi crustacei è di larve d'invertebrati marini. 'Ssu pesciu hè territuriale è difende cù forza u so territoriu contru à l'intrusi. A riproduzione hà locu di veranu è l'ovi sò diposti sopra à substrati rucciosi.

Chromis chromis hè u nome scentificu di 'ssa spezia, ma hè dinù cunnisciuta sottu à altre nomi tali castagnola turchina o castagnola mediterrania.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

A castagnola cumuna hè una spezia relativamente cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, pò esse minacciata da a polluzione di l'acque custiere, a distruzzione di u so ambiente naturale è a pesca eccessiva. E misure di cunsirvazione, tale a criazione di zone marine prutette è a sensibilisazione di u publicu à a prutezzione di a biodiversità marina, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. Miniconi (2017).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]