Chenopodium vulvaria

À prupositu di Wikipedia
Chenopodium vulvaria
Chenopodium vulvaria
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Amaranthaceae
Genaru Chenopodium
Nomu binuminali
Chenopodium vulvaria
Agostino Todaro, 1866

Chenopodium vulvaria hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaranthaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium vulvaria hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Amaranthaceae. Si distingui par via di a so taglia mudesta, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so piccioli sò smilzi è ramificati, mentri chì i so casci sò uvali è appena dintati annantu à i bordi. I fiora di 'ssa pianta sò chjuchi è virdicci, ragruppati in gaspi densi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium vulvaria hè urighjinariu d'Auropa, ma si hè ancu spartu in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia. Omu u trova par u più in i pratulini, i campi cultivati, i giardini è i bordi di stradona. 'Ssa pianta hà una grandi capacità d'adattamentu è pò culunizà prestu nuveddi ambienti.

Chenopodium vulvaria hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium vulvaria hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. A so fiuritura hà locu da ghjugnu à sittembri, è i fiora sò inamacati da u ventu. I graneddi sò dopu spargugliati da diversi miccanisimi, tali u ventu, l'animali o i vistiti di l'essari umani. 'Ssa pianta hà una crescita rapita è pò pruducia bon parechji graneddi, ciò chì li parmetti di diffonda si efficaciamenti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium vulvaria apparteni à u genaru Chenopodium, chì ragruppa numarosi spezii di pianti arbacei. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi Chenopodium ambrosioides è Chenopodium anthelminticum. 'Ssi noma sò calchì volta apradati pà disignà 'ssa pianta, bench'è Chenopodium vulvaria sii u nomu scentificu u più currintamenti usatu.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium vulvaria ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. À l'incuntrariu, hè à spessu cunsidaratu com'è una gattiva arba nucibuli in i culturi agriculi. A so capacità à prupagà si prestu è à culunizà nuveddi ambienti pò caghjunà una cuncurrenza incù altri pianti indigeni. Eppuri, 'ssa pianta ghjoca ancu un rollu eculogicu furniscendu u cibu è un aggrottu à diversi insetti è picculi animali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]