Chenopodium album

À prupositu di Wikipedia
Chenopodium album
Chenopodium album
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Caryophyllales
Famiglia Amaranthaceae
Genaru Chenopodium
Nomu binuminali
Chenopodium album
Carl August Bolle, 1859

Chenopodium album hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaranthaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium album hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di l'Amaranthaceae. Pò aghjunghja un'altezza da 30 à 120 centimi. I piccioli sò ritti, ramificati è di culori verdi. I casci sò alterni, uvali è dintati, incù una suparficia appena piluta. I fiora sò chjuchi, virdicci è ragruppati in gaspi densi. I frutti sò achenii neri, lisci è lampanti.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium album hè urighjinariu d'Aurasia, ma si hè spartu in u mondu sanu par via di u so adattamentu à diffarenti climi. Omu u trova par u più in i righjoni timparati è subtrupicali. Cresci in i campi, i giardini, i bordi di stradona è i tarreni abbandunati. 'Ssa pianta hè cunsidarata com'è una gattiva arba nucibuli in numarosi paesi par via di a so capacità à fà cuncurrenza à i culturi agriculi.

Chenopodium album hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium album si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci da ghjugnu à uttrovi, pruducendu numarosi graneddi chì poni firmà campivi in a terra mentri parechji anni. 'Ssa pianta hè mori risistenti è pò tullarà cundizioni di sicchina, di salinità è di terri povari in nutrimenti. Hè ancu capaci à adattà si à tampiraturi estremi, ciò chì li parmetti di culunizà vasti zoni giugrafichi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium album apparteni à u genaru Chenopodium, chì cumprendi circa 150 spezii. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi Chenopodium album var. viride è Chenopodium album subsp. album. Certi varietà di Chenopodium album sò cultivati com'è ligumi à fogli manghjarecci, in particulari in Asia è in Africa.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chenopodium album hè cunsidaratu com'è una spezia invadenti in numarosi paesi, chì pò caghjunà danni à i culturi agriculi. Hè impurtanti di metta in campu i misuri di gistioni par cuntrullà a so prupagazioni. Quissa pò inchjuda l'usu d'arbicidii, a rutazioni di i culturi è a disarbatura manuali. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impattu di 'ssa pianta annantu à l'ambienti hè ancu escinziali par privena a so prupagazioni è pruteghja l'ecusistemi lucali.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]