Chazara briseis

À prupositu di Wikipedia
Chazara briseis
Chazara briseis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Chazara
Nome binuminale
Chazara briseis
Pierre Rambur, 1832

Chazara briseis hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Chazara briseis hè un farfalla di taglia media appartinendu à a famiglia di e Nymphalidae. L'ale di 'ssa spezia misuranu circa 4 à 5 centimi di largura. U sopra di l'ale hè di culore brunu scuru incù tacche arancinu vivu è mutivi neri. U rinversciu di l'ale hè più chjaru, incù marche discrete è sfumature di brunu è di grisgiu. L'antenne sò fine è appena incurvate.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Chazara briseis hè per u più prisente in Europa, da u sudu di a Scandinavia sinu à a penisula iberica. Omu u trova ancu in certe rigione d'Asia cintrale. 'Ssa spezia priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, e chjarine è l'arici di fureste.

Chazara briseis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di Chazara briseis cumencia da l'uvata annantu à e piante ospite, chì sò per u più graminacee. I bruchi si cibanu casce di 'sse piante sinu à ciò ch'elle aghjunghjenu u so stadiu di crisalide. A crisalide hè ligata à un picciolu o à una cascia da un filu di seta solida. Dopu à un periodu di sviluppu, a farfalla emerge di a crisalide è svoglie e so ale per bulà si ne.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Chazara briseis hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi scentifichi tali Papilio briseis è Melitaea briseis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Chazara briseis hè cunsiderata cum'è una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca attualmente minacciatu. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva pò avè un impattu annantu à a so pupulazione. Misure di cunsirvazione, tale a prisirvazione di e pratuline è zone buscose, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]