Chasmanthe bicolor

À prupositu di Wikipedia
Chasmanthe bicolor
Chasmanthe bicolor
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Asparagales
Famiglia Iridaceae
Genaru Chasmanthe
Nomu binuminali
Chasmanthe bicolor
Carl Linnaeus, 1753

Chasmanthe bicolor hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Iridaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chasmanthe bicolor hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di l'Iridaceae. Si distingui par via di i so fiora lampanti è culuriti, chì sò à spessu biculori. I fiora di Chasmanthe bicolor sò à forma di tromba è poni varià in culori, andendu da u giaddu vivu à l'arancinu vivu. I casci di 'ssa pianta sò longhi è stretti, furmendu una rusetta à a basa.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Chasmanthe bicolor hè urighjinariu d'Africa suttana, ind'eddu hè largamenti sparta. Omu u trova par u più in i righjoni custieri è i zoni muntosi di a pruvincia di u Capu. 'Ssa pianta cresci ancu in certi parti di a Namibia.

Chasmanthe bicolor hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Chasmanthe bicolor hè una pianta vivaci chì fiurisci par u più di branu è d'istati. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. 'Ssa pianta hè adattata à i climi mediterranii, ind'edda pò risista à i periudi di sicchina. I fiora di Chasmanthe bicolor sò inamacati da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli, chì sò attratti da u so nettaru.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chasmanthe bicolor hè ancu cunnisciuta sottu u nomu di Tritonia bicolor. 'Ssu nomu hè calchì volta usatu com'è sinonimu di Chasmanthe bicolor. A pianta apparteni à a famiglia di l'Iridaceae, chì cumprendi numarosi altri spezii di pianti à fiora.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chasmanthe bicolor hè cunsidarata com'è una spezia à priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'edda possi essa cultivata in numarosi giardini è parchi, hè ancu prisenti in a natura. Eppuri, certi pupulazioni di Chasmanthe bicolor poni essa minacciati da a perdita d'ambienti divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ambienti naturali induva 'ssa pianta cresci cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]