Charaxes jasius

À prupositu di Wikipedia
Charaxes jasius
Charaxes jasius
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Nymphalidae
Generu Charaxes
Nome binuminale
Charaxes jasius
Eugenius Johann Christoph Esper, 1780

Charaxes jasius hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Nymphalidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U Charaxes jasius hè una farfalla di a famiglia di e Nymphalidae, appartinendu à l'ordine di i Lepidoptera. Si distingue cù a so taglia impunente, aghjunghjendu una largura da 60 à 70 millimetri. L'ale sò di culore brunu scuru incù i mutivi arancinu vivu è machje bianche. I masci anu ancu e marche nere distintive annantu à l'ale anteriore.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U Charaxes jasius hè per u più prisente in e rigione mediterranie, in particulare in Europa suttana, in Africa suprana è à u Mediu Oriente. Omu u trova ancu in certe parte di l'Asia, tale a Turchia è l'Iranu. Priferisce l'ambienti caldi è assuliati, tali e pratuline, e culline è l'arici di fureste.

Charaxes jasius hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U Charaxes jasius hè una farfalla diurna chì bula prestu è di modu graziosu. Si nutrisce per u più nettare di i fiori, in particulare di e piante tale u buddleia è u caprifogliu. E femine facenu i so ovi annantu à e casce di e piante ospite, chì sò per u più arburi tali u laurifiore. I bruchi si cibanu dopu di e foglie di 'sse piante prima di trasfurmà si in crisalide.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U Charaxes jasius appartene à u generu Charaxes, chì cumprende numerose spezie di farfalle. Certi sinonimi scentifiche di 'ssa spezia sò Papilio jasius è Palla jasius.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U Charaxes jasius hè cunsideratu cum'è una spezia di farfalla relativamente cumuna in certe rigione di a so area di ripartizione. Eppuru, hè minacciatu da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione criscenta è à l'agricultura intensiva. Misure di cunsirvazione sò necessarie per prisirvà 'ssa spezia, tale a prutezzione di e zone naturale è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza eculogica.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]