Charadrius morinellus

À prupositu di Wikipedia
Charadrius morinellus
Charadrius morinellus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Charadriidae
Generu Charadrius
Nome binuminale
Charadrius morinellus
Carl Linnaeus, 1758

Charadrius morinellus hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Charadriidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius morinellus hè una spezia d'acellu di a famiglia di i Charadriidae. Hè cunnuscitoghju à u so prufilu tozzu, e so zampe alte è u so bizzicu fine è pinzutu. U so piumaghju prisenta un cuntrastu forte trà u brunu scuru di u so spinu è di e so ale è u biancu puru di u so corpu è di u so senu. In piumaghju nuzziale, u masciu inarbureghja una fascia pettorale arancina caratteristica.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius morinellus hè un acellu migratore circumpulare. A so area di riproduzione si stende à traversu e rigione muntose di l'Europa è di l'Asia, cumpresu l'Alpe, i Pirenei, l'Himalaya è a catena di u Tian Shan. Dopu à a riproduzione, l'acelli migranu ver'di e zone custiere d'Africa suprana è d'Asia occidentale per passà ci l'inguernu.

Charadrius morinellus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Charadrius morinellus si nutrisce per u più d'insetti, di ragni è d'altri picculi invertebrati ch'ellu trova bulichendu in a terra. Hè un acellu assai territuriale mentre a staghjone di riproduzione, difindendu attivamente u so territoriu contru à l'intrusi. U nidu hè una simplice depressione in a terra, à spessu guarnita di uni pochi de pitrucelle o di piculi rami. A femina dipone dui o trè ovi, ch'ella cova mentre circa 23-25 ghjorni. I piulelli sò nidifughi è ponu cibà si soli pocu dopu a sbucciata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Charadrius morinellus hè stata discrittu per a prima volta da Carl von Linné in u 1758. Hè a sola spezia di u generu Eudromias. In u passatu, hà dinù statu cunnisciutu sottu à i nomi di Charadrius montanus è Charadrius mauritanicus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius morinellus hè classificatu cum'è spezia di preoccupazione minore da l'UICN. Eppuru, e so pupulazione sò in calata in certe rigione per causa di a perdita d'ambiente è di u sfruttamentu furestieru. E misure di prutezzione, tale a criazione di riserve naturale è a rigulazione di l'attività umane, sò necessarie per mantene a pupulazione di Charadrius morinellus.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]