Charadrius hiaticula

À prupositu di Wikipedia
Charadrius hiaticula
Charadrius hiaticula
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Charadriidae
Generu Charadrius
Nome binuminale
Charadrius hiaticula
Carl Linnaeus, 1758Carl Linnaeus, 1758

Charadrius hiaticula hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Charadriidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius hiaticula hè una piccula spezia d'acellu di a famiglia di i Charadriidae, chì u so areale di ripartizione si stende à traversu l'Eurasia settentriunale è a Gruenlandia. Hè un acellu bassaccianu di 17 à 19,5 cm di longu, incù una largura da 35 à 41 cm. U so piumaghju hè grisgiu o brunu annantu u spinu è l'ale, biancu annantu à u corpu è u sopra di u collu. Prisenta una cullana nera di tondu à u collu, un cappuccinu brunu, un fronte biancu, un maschera neru di l'ochji è un bizzicu cortu di culore arancinu è neru.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius hiaticula si riproduce in ambienti aperti, tali e marine, i scarsali è i paduli. Nichja annantu à a terra, custruiscendu un nidu di pitrucelle è di vegetale. L'ovi sò di culore crema, tacchi di brunu. I ghjovani sò nidifughi, vale à dì ch'elli chettanu u nidu pocu dopu a sbucciata.

Charadrius hiaticula hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Charadrius hiaticula si nutrisce per u più d'insetti è d'altri picculi invertebrati. Caccighjeghja marchjendu o currendu annantu à a terra, pisendu occasiunalmente e pitrucelle o i pezzi di vegetazione per truvà prede piatte.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Charadrius hiaticula appartene à u generu Charadrius, chì cumprende à l'incirca 30 spezie. U so nome scentificu, Charadrius hiaticula, deriveghja da u grecu kharadrios, chì significheghja acellu di i traconi, è hiaticula, chì significheghja picculu tufone.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Charadrius hiaticula hè una spezia cumuna è largamente sparta. Eppuru, a so pupulazione hè in calata per causa di a perdita è di a digradazione di i so ambienti. A polluzione è e pirturbazione umane ponu dinù affittà e so pupulazione.

A cunsirvazione di Charadrius hiaticula implicheghja a prutezzione di i so ambienti, a gistione di l'attività umane chì ponu disturbà lu è a sensibilisazione di u publicu à a so impurtanza.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]