Chalcolestes viridis

À prupositu di Wikipedia
Chalcolestes viridis
Chalcolestes viridis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Lestidae
Genaru Chalcolestes
Nomu binuminali
Chalcolestes viridis
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Chalcolestes viridis hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Lestidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

U Chalcolestes viridis hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Lestidae. 'Ssa spezia si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza da 4 à 5 centimi. I masci è i femini prisentani carattaristichi distinti.

I masci di u Chalcolestes viridis inarbureghjani un culori verdi metallicu annantu à u corpu, incù marchi neri annantu à l'addomi. I so ali sò trasparenti, incù una piccula tinta giaddiccia. I femini, inquantu ad eddi, sò di culori brunicciu incù marchi più chjari annantu à l'addomi. U so corpu hè più ribustu cà quiddu di i masci.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Chalcolestes viridis hè largamenti spartu in Auropa, da u sudu di a Scandinavia insin'à a penisula iberica. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia cintrali. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti d'acqua dolci, tali i lavi, i stagni è i vadini à debuli ghjettu d'acqua. Hè à spessu ussirvata vicinu à i zoni buscosi.

Chalcolestes viridis hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U Chalcolestes viridis hè una spezia chì si ripraduci in l'acqui stagnanti o à debuli currenti. I femini facini i so ova in i pianti acquatichi, ind'eddi si sviloppani insin'à a sbucciata di i larvi. I larvi, chjamati ninfi, campani in acqua mentri parechji mesa prima di subiscia una mitamurfosi pà divintà adulti.

L'adulti si cibani par u più d'insetti bulanti, tali i zinzali è i moschi. Sò pridatori aghjili è rapiti, catturendu i so predi in pienu bulu. U so bulu hè carattarizatu da muvimenti rapiti è à scossi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Chalcolestes viridis apparteni à a famiglia di i Lestidae, chì ragruppa i filangrochi di taglia media à grandi. Hè ancu cunnisciutu sottu à u sinonimu Lestes viridis. 'Ssa spezia hè stata discritta pà a prima volta da l'entumologu francesu Charles de Villers in u 1789.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Chalcolestes viridis hè cunsidaratu com'è una spezia di filangroca rilativamenti cumuna è sparta. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari a digradazioni di i zoni umiti. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di l'ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu, sò nicissarii pà assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]