Chalcolestes parvidens

À prupositu di Wikipedia
Chalcolestes parvidens
Chalcolestes parvidens
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Lestidae
Genaru Chalcolestes
Nomu binuminali
Chalcolestes parvidens
Pierre Léonard Vander Linden, 1825, 1838

Chalcolestes parvidens hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Lestidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Chalcolestes parvidens hè una spezia di filangroca appartinendu à a famiglia di i Lestidae. Hè carattarizata da a so piccula taglia è a so culurazioni distintiva. I masci misurani à l'incirca 4 centimi di lunghezza, mentri chì i femini sò appena più grandi, aghjunghjendu circa 5 centimi. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù l'ali trasparenti è l'ochja glubulosi. I masci si distinguini da u so addomi turchinu metallicu, mentri chì i femini ani un addomi verdi pallidu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Chalcolestes parvidens hè par u più prisenti in Auropa, incù una ripartizioni chì si stendi da u sudu di a Scandinavia insin'à a penisula iberica. Omu u trova ancu in certi righjoni d'Asia, in particulari in Turchia è in Russia. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti d'acqua dolci, tali i lavi, i stagni è i vadini à debuli ghjettu.

Chalcolestes parvidens hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi di a spezia Chalcolestes parvidens sò attivi mentri a ghjurnata è si nutriscini par u più d'insetti bulanti, tali i zinzali è i moschi. Caccighjeghjani i so predi in bulu, apradendu i so zampi da davanti pà chjappà li. A ripruduzioni di 'ssa spezia si svoglii in acqua, induva i femini facini i so ova. I larvi si sviluppani dopu in acqua prima di subiscia una mitamurfosi è di divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Chalcolestes parvidens hè stata discritta sottu à diffarenti sinonimi, in particulari Lestes parvidens è Lestes nana. Eppuri, siont'è l'ultimi classifichi tassunomichi, Chalcolestes parvidens hè u nomu scentificu currettu pà disignà 'ssa spezia.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Chalcolestes parvidens hè cunsidaratu com'è una spezia di cuncernu par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali. L'inguinamentu di l'acqua è a digradazioni di i zoni umiti sò i principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni sò nicissarii pà pruteghja l'ambienti escinziali à a sopravvivenza di Chalcolestes parvidens, in particulari a prisirvazioni di i zoni umiti è a riduzioni di l'inguinamentu di l'acqua. A sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di a cunsirvazioni di 'ssa spezia hè ancu escinziali pà assicurà a so sopravvivenza à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]