Vai al contenuto

Cerastium fontanum

À prupositu di Wikipedia
Cerastium fontanum
Cerastium fontanum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Cerastium
Nome binuminale
Cerastium fontanum
Christiaan Hendrik Persoon, 1805, 1816

Cerastium fontanum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Cerastium fontanum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Hè caratterizata da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 30 centimi. E casce sò opposte, lineare è appena pilute. I fiori bianchi, chjuchi è dillicati, sò ragruppati in cime terminale. I petali sò prufundamente divisi, dendu l'imprissione di avè 10 petali distinti.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Cerastium fontanum hè originariu d'Europa, ma si hè spartu in numerose rigione di u mondu. Omu a trova per u più in e pratuline, i campi, i bordi di stradone è e zone disturbate. Hè cunsiderata cum'è una gattiva erba in certi lochi per causa di a so capacità à culunizà prestu i spazii aperti.

Cerastium fontanum hè prisente in Corsica.[1]

'Ssa pianta erbacea vivace si riproduce per u più da i so granelli. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò lebbii è ponu esse spergugliati da u ventu annantu à corte distanze. Cerastium fontanum hà una crescita rapida è pò fiurisce da u primu annu di vita. Hè capace à adattà si à una grande varietà di cundizione ambientale, ciò chì li permette di pruspirà in sfarenti ambienti.

Cerastium fontanum hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Cerastium vulgatum, Cerastium holosteoides è Cerastium triviale. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione di 'ssa spezia, ma sò avale cunsiderate cum'è sinonimi.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Cerastium fontanum hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Hè capace à adattà si à sfarenti tipi di terre è di cundizione climatiche, ciò chì li permette di sopravvive in ambienti disturbati. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu intensivu di e terre agricule ponu riprisintà una minaccia per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti naturali induve 'ssa pianta si trova cù u fine di garantisce a so cunsirvazione.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]