Cerastium diffusum

À prupositu di Wikipedia
Cerastium diffusum
Cerastium diffusum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Caryophyllales
Famiglia Caryophyllaceae
Generu Cerastium
Nome binuminale
Cerastium diffusum
Christiaan Hendrik Persoon, 1805, 1816

Cerastium diffusum hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Caryophyllaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cerastium diffusum hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Caryophyllaceae. Si caratterizeghja da i piccioli smilzi è ramificati pudendu aghjunghje un'altezza da 10 à 30 centimi. E so casce sò opposte, lineare è appena pilute. I fiori, di culore biancu, sò chjuchi è ragruppati in cime terminale. I petali sò prufundamente divisi in lobi, dendu à u fiore un'apparenza stillata. I frutti sò capsule cuntinendu numerose granelli.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Cerastium diffusum hè originariu d'Europa, induv'ellu hè largamente spartu. Omu u trova per u più in e pratuline, i pasciali è e zone rucciose di e rigione muntose. Hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'America suprana.

Cerastium diffusum hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta priferisce e terre belli assiccati è assuliati. Hè adattata à i climi timperati è pò resiste à timperature frete. Cerastium diffusum si riproduce per u più da i so granelli, chì sò spergugliate da u ventu. A fiuritura hà locu di veranu è d'istate, attirendu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cerastium diffusum hè u nome scentificu accittatu di 'ssa pianta. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Cerastium alpinum, Cerastium latifolium è Cerastium tomentosum. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variazione di 'ssa spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Cerastium diffusum ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata. Hè abbastanza cumunu in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessu à una prissione significativa duvuta à l'attività umana. Eppuru, certe pupulazione ponu esse affittate da a distruzzione di u so ambiente naturale per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di surviglià u statu di cunsirvazione di 'ssa pianta è di piglià misure di prutezzione cusì necessaria.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]