Vai al contenuto

Centrolophus niger

À prupositu di Wikipedia
Centrolophus niger
Centrolophus niger
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Imbrancamentu Acanthopterygii
Classa Percomorphaceae
Ordine Scombriformes
Famiglia Centrolophidae
Generu Centrolophus
Nome binuminale
Centrolophus niger
Johann Friedrich Gmelin, 1789

Centrolophus niger hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Centrolophidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Centrolophus niger, dinù cunnisciutu sottu u nome di tonnu neru, si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cumpressu latiralmente, incù una culurazione nera uniforma annantu à u spinu è i fianchi, cuntrastendu incù un corpu argentatu. A so taglia pò aghjunghje insin'à un metru di lunghezza.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Centrolophus niger hè prisente in l'acque timperate è trupicale di l'oceanu Atlanticu, di l'oceanu Indianu è di l'oceanu Pacificu è ancu in u Mare Terraniu. Omu u trova di regula à prufundità andendu da 50 à 500 metri, induv'ellusi ciba di picculi pesci, di crustacei è di cefalopodi.

Centrolophus niger hè prisente in l'acque marine di Corsica.[1]

Centrolophus niger hè un pesciu gregariu chì forma à spessu e bande di parechji individui. Hè un predatore attivu chì caccighjeghja e so prede nutendu prestu. A so riproduzione hà locu d'istate, incù e femine chì libereghjanu i so ovi in acqua induv'elli sò fecundati da i masci.

Centrolophus niger appartene à u generu Centrolophus, chì cumprende parechje altre spezie di pesci simili. Pò dinù esse cunnisciutu sottu à sinonimi tali Centrolophus nigericus o Centrolophus australis.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Benchì Centrolophus niger ùn sia micca una spezia minacciata, hè à spessu catturatu cum'è presa accissoria in e pischerie cummerciale sibulendu d'altre spezie. E misure di gistione sò messe in ballu in certi lochi per limità a cattura di 'ssa spezia è assicurà a so durabilità in l'ecusistemi marini.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. https://www.fishbase.se/summary/249.

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]