Centranthus calcitrapae

À prupositu di Wikipedia
Centranthus calcitrapae
Centranthus calcitrapae
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Dipsacales
Famiglia Caprifoliaceae
Genaru Centranthus
Nomu binuminali
Centranthus calcitrapae
Carl Gottlob Rafn, 1800

Centranthus calcitrapae hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Caprifoliaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Centranthus calcitrapae hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Caprifoliaceae. 'Ssa pianta vivaci si distingui par via di i so piccioli ritti è ramificati, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò upposti, simplici è lanceulati, incù i bordi appena dintati. I fiora di Centranthus calcitrapae sò ragruppati in infiuriscenzi à forma di cima, di culori rusulinu vivu à rossu purpureu. Sò carattarizati da a so curolla tubulari è u so caliciu à cinqui lobi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Centranthus calcitrapae hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari da u sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. A parsona pò truvà lu in ambienti varii tali i pratulini, i penditi rucciosi, i ricci è i bordi di stretti. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu par causa di a so pupularità com'è pianta urnamintali.

Centranthus calcitrapae hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Centranthus calcitrapae hè una pianta adatta à i climi caldi è secchi. Prifirisci i terri beddi assiccati è assuliati. A so fiuritura hà locu di regula di branu è d'istati, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Centranthus calcitrapae sò spargugliati da u ventu, ciò chì cuntribuisci à a so prupagazioni in nuveddi zoni.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Centranthus calcitrapae hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Valeriana calcitrapae, Centranthus angustifolius è Centranthus ruber subsp. calcitrapae. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa pianta, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Centranthus calcitrapae ùn hè micca cunsidaratu com'è una spezia minacciata. Hè largamenti spartu in a so aria di ripartizioni naturali ed hè ancu cultivatu com'è pianta urnamintali in numarosi orta. Eppuri, hè impurtanti di vighjà à ciò ch'è i pupulazioni salvatichi ùn siini micca disturbati da a distruzzioni di u so ambienti o da l'intruduzioni di spezii invadenti. A cunsirvazioni di Centranthus calcitrapae è di u so ecusistema hè escinziali pà prisirvà a biudiversità di 'ssi righjoni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]