Centaurium maritimum

À prupositu di Wikipedia
Centaurium maritimum
Centaurium maritimum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Gentianaceae
Genaru Centaurium
Nomu binuminali
Centaurium maritimum
Carl Gottlob Rafn, 1800

Centaurium maritimum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Gentianaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Centaurium maritimum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Gentianaceae. Si distingui par via di i so piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 10 à 40 centimi. I so casci sò upposti, stretti è lungarini, d'un verdi vivu. I fiora di Centaurium maritimum sò di culori rusulinu vivu, incù cinqui pitali disposti à forma di stedda. Sò ragruppati in infiuriscenzi terminali.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Centaurium maritimum hè una spezia largamenti sparta in i righjoni custieri d'Auropa, d'Africa subrana è d'Asia uccidentali. Omu a trova par u più à u longu di i costi rucciosi, in i duni di rena è i pratulini saliti. Hè ancu prisenti in certi righjoni muntosi, sinu à un'altitudina di 2000 metri.

Centaurium maritimum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Centaurium maritimum hè una pianta adatta à l'ambienti custieri, ind'edda pò risista à i venti forti è à i terri povari in nutrimenti. Hè capaci à tullarà cundizioni di sicchina è di salinità alti. 'Ssa spezia fiurisci di regula da ghjugnu à sittembri, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Centaurium maritimum hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma, tali Erythraea maritima è Chironia maritima. 'Ssi sinonimi sò apradati in certi classifichi tassunomichi più anziani.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Centaurium maritimum ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia in priculu criticu, faci fronti à certi minacci. A distruzzioni di u so ambienti naturali par via di l'urbanisazioni è sviluppu custieri custituisci una priaccupazioni maghjori. Di più, l'intruduzioni di spezii invadenti pò ancu affittà nigativamenti i pupulazioni di Centaurium maritimum. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni custieri è a sinsibilisazioni à l'impurtanza di 'ssa pianta, sò nicissarii par prisirvà 'ssa spezia è mantena a so biudiversità.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]