Centaurea paniculata

À prupositu di Wikipedia
Centaurea paniculata
Centaurea paniculata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Centaurea
Nome binuminale
Centaurea paniculata
Carl Linnaeus, 1753

Centaurea paniculata hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea paniculata hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue da u so picciolu rittu, pudendu aghjunghje un'altezza da 60 à 150 centimi. E so casce sò lanceulate, dentate è di culore verde scuru. I fiori di 'ssa spezia sò ragruppati in infiuriscenze paniculate, furmendu magnifichi capulini di culore viulinu o rusulata.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea paniculata hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e pratuline, l'arici di fureste è e zone erbose. Hè ancu prisente in certe rigione d'Asia è d'Africa suprana. 'Ssa pianta hè stata introdutta in altre parte di u mondu per causa di a so bellezza ornamentale.

Centaurea paniculata hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea paniculata hè una pianta vivace chì si riproduce per u più da i so granelli. Fiurisce da ghjunghju à sittembre, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per via di l'animali. 'Ssa spezia hè bè adatta à i climi timperati è pò resiste à cundizione di sicchina muderata.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea paniculata appartene à u generu Centaurea, chì cumprende numerose altre spezie di piante simile. Certi sinonimi di Centaurea paniculata sò Centaurea decipiens, Centaurea macrocephala è Centaurea scabiosa. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà 'ssa spezia, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea paniculata hè una pianta relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline è e zone erbose induve 'ssa pianta cresce cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale, ponu cuntribuisce à pruteghje 'ssa spezia è a so biodiversità assuciata.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]