Centaurea aspera

À prupositu di Wikipedia
Centaurea aspera
Centaurea aspera
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Asterales
Famiglia Asteraceae
Generu Centaurea
Nome binuminale
Centaurea aspera
Carl Linnaeus, 1753

Centaurea aspera hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di l'Asteraceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea aspera hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di l'Asteraceae. Si distingue da a so taglia media, aghjunghjendu di regula trà 30 è 80 centimi d'altura. I so piccioli sò ritti, robusti è appena ramificati. E casce sò alterne, lanceulate è cuperte à peli rozi, da induve u so nome specificu aspera chì significheghja rozu in latinu. I fiori di Centaurea aspera sò ragruppati in capulini, di culore viulinu o rusulatu, circundati da brattee punghjente.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea aspera hè originaria di a rigione mediterrania, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in i paesi di u circondu mediterraniu tali a Spagna, l'Italia, a Grecia è a Turchia. Cresce ancu in certe rigione d'Africa suprana è di u Mediu Oriente. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre secche è pitricose, è pò esse ossirvata in e pratuline, e culline è e pendite assuliate.

Centaurea aspera hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea aspera hè una pianta adatta à e cundizione aride. Pussede radiche prufonde chì li permettenu di coglie l'acqua in prufundità. E so foglie roze sò un adattamentu per riduce a perdita d'acqua in evapurazione. A fiuritura di Centaurea aspera hà locu di regula di veranu è d'istate, attirendu numerosi insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliati da u ventu o per mezu di l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Centaurea aspera hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre sinonimi tali Centaurea aspera var. orientalis è Centaurea aspera subsp. aspera. 'Ssa pianta appartene à u generu Centaurea, chì cumprende numerose altre spezie.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Centaurea aspera hè cunsiderata cum'è una spezia di preoccupazione minore in termini di cunsirvazione. Bench'ella possi esse minacciata in certe rigione per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, hè dinù largamente sparta è risenta una pupulazione stabile. Eppuru, hè impurtante di surviglià l'impattu di l'attività umane annantu à 'ssa pianta è di piglià misure di cunsirvazione apprupriate per prisirvà a so diversità genetica è u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]