Celastrina argiolus

À prupositu di Wikipedia
Celastrina argiolus
Celastrina argiolus
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Generu Celastrina
Nome binuminale
Celastrina argiolus
Eugenius Johann Christoph Esper, 1780

Celastrina argiolus hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Lycaenidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Celastrina argiolus hè un farfalla di piccula taglia appartinendu à a famiglia di e Lycaenidae. I masci anu una largura di circa 28 à 34 millimetri, mentre ch'è e femine sò appena più grande, incù una largura da 30 à 36 millimetri. L'ale superiore di i masci sò d'un turchinu vivu incù una fine orlatura nera, mentre ch'è e femine anu un culore più ternu incù tacche nere annantu à l'ale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Celastrina argiolus hè largamente spartu in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu u trova in una grande varietà d'ambienti, tali e pratuline, l'arici di fureste, i giardini è i parchi. Hè ancu prisente in e zone urbane.

Celastrina argiolus hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U ciculu di vita di Celastrina argiolus principia da l'ovata annantu à e casce di l'arburu ospite, di regula di u generu Rhamnus. I bruchi si nutriscenu casce di l'arburu ospite è passanu per parechji stadii di sviluppu prima di trasfurmà si in crisalide. U periodu di bulu di l'adulti si stende da marzu à sittembre, incù un pichju d'attività di veranu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Celastrina argiolus hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciutu sottu à altre nomi, tali Lycaena argiolus è Plebejus argiolus. 'Ssi nomi sò cunsiderati cum'è sinonimi di Celastrina argiolus.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Celastrina argiolus hè una spezia cumuna è largamente sparta, ciò chì li cunferisce un statutu di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale è di l'usu eccessivu di pesticidii. Hè dunque impurtante di mette in ballu misure di cunsirvazione per prisirvà 'ssa spezia è u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]