Cecropis daurica

À prupositu di Wikipedia
A rundinella russiccia
Cecropis daurica
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Passeriformes
Famiglia Hirundinidae
Generu Cecropis
Nome binuminale
Cecropis daurica
Erik Laxman, 1769

A rundinella russiccia (Cecropis daurica) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di l'Hirundinidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella russiccia hè una spezia d'acellu appartinendu à a famiglia di l'Hirundinidae. Stu acellu misura à l'incirca 15 centimi di lunghezza è pussede una largura di circa 30 centimi. U so piumaghju hè per u più brunu rossu annantu à u sopra, incù una gola è un senu di culore russicciu. E so ale sò longhe è pinzute, ciò chì li permette di bulà prestu è incù agilità.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella russiccia hè una spezia migratrice chì si riproduce in Eurasia è inguerna in Africa subsaariana. Nichja in e rigione timperate è subtrupicale, in particulare in Europa, in Asia cintrale è in Asia Suttana. Mentre a staghjone di riproduzione, custruisce u so nidu à forma di cuppa in cavità naturale o artifiziale, tale bastimenti o scugliere.

A rundinella russiccia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A rundinella russiccia si nutrisce per u più d'insetti vulanti, ch'ella cattura in pienu bulu. Hè cunnisciuta per a so capacità à effittuà buli acrobatichi, ciò chì li permette di caccighjà efficacemente. Mentre a staghjone di riproduzione, i coppii di rundinelle russicce sò munogame è custruiscenu inseme u so nidu. A femina dipone di regula 3 à 5 ovi, ch'ella incuba mentre circa duie simane. I dui parenti participeghjanu à l'alimentazione di i ghjovane piugoni sin'à ch'elli sianu pronti à chittà u nidu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cecropis daurica hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè dinù cunnisciuta sottu à altre nomi. Frà i sinonimi imprudati, omu trova Hirundo daurica, Petrochelidon daurica è Delichon daurica. 'Ssi nomi sò state usati in u passatu per designà 'ssa spezia, ma sò avà cunsiderati cum'è sinonimi di Cecropis daurica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A rundinella russiccia hè una spezia relativamente sparta è a so pupulazione hè cunsiderata cum'è stabile. Benefizieghja di misure di prutezzione in numerosi paesi induv'ella si riproduce. Eppuru, certe minacce pesanu annantu à 'ssa spezia, in particulare a distruzzione di u so ambiente naturale è a diminuzione di e risorse alimintare per causa di l'usu intensivu di i pesticidii. Hè dunque impurtante di cuntinuà à surviglià u statu di cunsirvazione di 'ssa spezia è di piglià misure per prisirvà u so ambiente è a so pupulazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]