Vai al contenuto

Carex spicata

À prupositu di Wikipedia
Carex spicata
Carex spicata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Magnoliophyta
Classa Liliopsida
Ordine Cyperales
Famiglia Cyperaceae
Generu Carex
Nome binuminale
Carex spicata
Huds. , 1762

Carex spicata hè una pianta chì face parte di a famiglia di e Cyperaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Carex spicata, cumunamente chjamata u Sisicciu à spiga, hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Cyperaceae. Si caratterizeghja da un toppu densu di casce strette è lineare, misurendu di regula da 30 à 60 centimi d'altezza. I so piccioli ritti sò rigidi è portanu spighe dense di fiori brunicci o verdicci. Ogni spiga hè custituita da numerosi fiurarelli ragruppati in gaspe cumpatte, furmendu cusì un'infiuriscenza in spiga caratteristica di 'ssa spezia.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U sisicciu à spiga hè una spezia largamente sparta in Europa, in Asia timperata è in AmericaSuprana. Si sviluppa per u più in e pratuline umite, i paduli, e turbiere è l'arici di fureste.

'Ssa spezia hè prisente in Corsica. (Jeanmonod Gamisans, 2013).

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu attualmente accittatu per u sisicciu à spiga hè Carex spicata. Eppuru, cunvene di nutà ch'è 'ssa spezia hà ancu statu discritta sottu à altri nomi scentifiche mentre a so storia tassunomica. Frà i sinonimi e più currentemente usati, omu trova Carex brizoides, Carex hostiana è Carex montana. Eppuru, 'ssi nomi sò oramai cunsiderati cum'è obsoleti è ùn anu più validità tassunomica.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U sisicciu à spiga ùn hè micca cunsideratu cum'è una spezia in priculu sient'è i criterii di l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Hè di regula sparta in a so area di ripartizione è ùn hè micca sottumessa à minacce magiore per a so sopravvivenza. Eppuru, cum'è numerose spezie di mezi umiti, pò esse vulnerabile à a distruzzione di u so ambiente in raghjone dil'assiccamentu di e zone umite o di l'urbanisazione criscente. Hè dunque impurtante di piglià misure di cunsirvazione per prisirvà l'ambienti apprupriati è assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia è ancu altre spezie dipendente di i mezi umiti.

'Ssa spezia hè prisente in Corsica, ma hè rarissima. [1].

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013)