Vai al contenuto

Carex extensa

À prupositu di Wikipedia
Carex extensa
Carex extensa
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Carex
Nomu binuminali
Carex extensa
Jakob Friedrich Ehrhart, 1789

Carex extensa hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Carex extensa, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di u siecciu spartu, hè una spezia di pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. Si distingui da i so piccioli fini è lungarini, pudendu aghjunghja insin'à 1 metru d'altezza. I so fogli sò liniari è stretti, misurendu trà 3 è 8 mm di larghezza. L'infiuriscenzi sò i spighi densi, di culori brunicciu, ragruppendu fiurareddi unisessuali.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

U siecciu spartu hè urighjinariu d'Auropa, ind'edda hè largamenti sparta. Omu a trova par u più in i pratulini umiti, i paduli, i turbieri è i spondi di i corsi d'acqua. Hè ancu prisenti in certi righjoni d'Asia, d'Africa subrana è d'America subrana.

Carex extensa hè prisenti in Corsica.[1]

Carex extensa hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi rampants. Pò ancu ripraducia si par via di i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua. 'Ssa spezia prifirisci i terri umiti è l'ambienti assuliati o parzialamenti adumbrati.

Carex extensa hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Carex elongata, Carex hirta è Carex sylvatica. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà pupulazioni di a pianta chì prisintavani variazioni murfulogichi.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

U siecciu spartu hè una spezia rilativamenti cumuna è largamenti sparta in a so aria di ripartizioni. Ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni, à l'agricultura intinsiva o à l'inguinamentu di l'acqua. Misuri di cunsirvazioni, tali a prutizzioni di i zoni umiti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi ecusistemi, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]