Vai al contenuto

Carex elata

À prupositu di Wikipedia
Carex elata
Carex elata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Carex
Nomu binuminali
Carex elata
René Louiche Desfontaines, 1799

Carex elata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Carex elata hè una spezia di pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. Si distingui da i so piccioli ritti è ribusti, pudendu aghjunghja un'altezza da 1 à 2 metri. I so casci sò longhi è stretti, incù bordi rozi. L'infiuriscenzi sò i spighi densi di culori brunicciu, chì s'addrizzani sopra à u frundamu.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

A Carex elata hè urighjinaria di i righjoni timparati di l'emisferu nordu. Omu a trova par u più in Auropa, in Asia è in America subrana. Prifirisci l'ambienti umiti tali i paduli, i turbieri è i pratulini umiti. 'Ssa spezia hè à spessu assuciata à altri pianti di i mezi umiti, cuntribuiscendu cusì à a biudiversità di 'ssi ecusistemi.

Carex elata hè prisenti in Corsica.[1]

A Carex elata hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à i so rizomi suttarranii. Pò ancu ripraducia si par via di i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua. 'Ssa spezia hè adattata à i mezi umiti, grazia à i so radichi chì li parmettini di coglia l'acqua è i nutrimenti nicissarii à a so crescita. Ghjoca un rollu impurtanti in a filtrazioni di l'acqua è a stabilisazioni di i terri in l'ecusistemi umiti.

A Carex elata apparteni à u genaru Carex, chì ragruppa numarosi spezii di a famiglia di i Cyperaceae. Hè calchì volta chjamata Carex stricta var. elata o Carex elata subsp. elata. 'Ssi noma sò cunsidarati com'è sinonimi di Carex elata.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

A Carex elata hè una spezia rilativamenti sparta è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari in raghjoni di l'assiccamentu di i zoni umiti, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza. Hè dunqua impurtanti di prisirvà l'ecusistemi umiti induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a so cunsirvazioni à longu andà.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]