Carex echinata

À prupositu di Wikipedia
Carex echinata
Carex echinata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Poales
Famiglia Cyperaceae
Genaru Carex
Nomu binuminali
Carex echinata
René Louiche Desfontaines, 1799

Carex echinata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Cyperaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Carex echinata hè una spezia di pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Cyperaceae. 'Ssa pianta vivaci si distingui da i so piccioli ritti è i so casci liniari, misurendu di regula trà 20 è 60 centimi d'altezza. I casci sò verdi è appena rozi tucchendu li. L'infiuriscenzi di Carex echinata sò spighi cumpatti, di culori brunicciu, chì si formani à l'estremità di i piccioli.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Carex echinata hè una spezia largamenti sparta in Auropa, in Asia è in America subrana. Omu a trova par u più in i zoni umiti, tali i paduli, i turbieri è i pratulini umiti. 'Ssa pianta hè adattata à cundizioni di terri aciti è ricchi di materia urganica.

Carex echinata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Carex echinata hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più in via vegetativa, grazia à a furmazioni di rizomi suttarranii. Pò ancu ripraducia si par via di i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu o l'acqua. A fiuritura di Carex echinata hà locu di regula di branu, trà i mesa di maghju è di ghjugnu. I fiora sò inamacati da u ventu, ciò chì spiega a prisenza di carattaristichi adatti à a dispersioni di i graneddi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Carex echinata hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Carex echinata var. echinata è Carex echinata var. minor. 'Ssi sinonimi facini rifirimentu à variazioni minori in a murfulugia di i pianti, ma sò cunsidarati com'è sottuspezii di Carex echinata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Carex echinata hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, a distruzzioni di u so ambienti naturali, par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva, pò custituiscia una minaccia pà a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni umiti induva 'ssa pianta si trova, cù u fini di garantiscia a cunsirvazioni di Carex echinata è di mantena a biudiversità di l'ecusistemi in i quali evulueghja.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]