Cardamine resedifolia

À prupositu di Wikipedia
Cardamine resedifolia
Cardamine resedifolia
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Generu Cardamine
Nome binuminale
Cardamine resedifolia
William Withering, 1796

Cardamine resedifolia hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Brassicaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cardamine resedifolia hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Brassicaceae. Si distingue da e so foglie basale in rusetta, chì sò pennate è divise in parechje fogliole. E fogliole sò di forma ovale à lanceulata, incù margine dentate. I piccioli fiurali sò ritti è ponu aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi. I fiori sò chjuchi, di culore biancu à rusulatu pallidu, ragruppati in gaspe terminale.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Cardamine resedifolia hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione muntose, in particulare in l'Alpe, i Pirenei è i Carpazi. Cresce ancu in certe rigione d'Asia, cum'è u Caucasiu è a Siberia occidentale.

Cardamine resedifolia hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

'Ssa pianta priferisce e terre umiti è ricchi di materia organica. Hè à spessu prisente in e pratuline umite, i paduli è l'arici di fureste. Cardamine resedifolia fiurisce di veranu, di regula trà aprile è ghjunghju. I fiori sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle. I granelli sò spergugliate da u ventu.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cardamine resedifolia hè u nome scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Cardamine rivularis, Cardamine pratensis subsp. resedifolia è Cardamine pratensis var. resedifolia.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Cardamine resedifolia hè una pianta abbastanza cumuna in a so area di ripartizione. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare per causa di l'urbanisazione è di l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone umite è e pratuline induve 'ssa pianta si trova. Misure di cunsirvazione, tale a criazione di riserve naturale è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di Cardamine resedifolia è di u so ecusistema.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]