Cardamine pratensis

À prupositu di Wikipedia
Cardamine pratensis
Cardamine pratensis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Generu Cardamine
Nome binuminale
Cardamine pratensis
William Withering, 1796

Cardamine pratensis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Brassicaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine pratensis hè una pianta erbacea appartinendu à a famiglia di e Brassicaceae. Si distingue da e so casce verde è frastagliate, è ancu da i so fiori dillicati di culore rusulatu o viulinu. I fiori di a Cardamine pratensis sò ragruppati in gaspe è pussedenu quattru petali à forma di croce. 'Ssa pianta pò aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine pratensis hè originaria d'Europa è d'Asia occidentale. Hè largamente sparta in e pratuline umite, i paduli è e zone buscose in a vicinanza di i corsi d'acqua. Omu a trova ancu in e rigione muntose sinu à un'altitudine di 2000 metri. 'Ssa pianta hè particularmente abundante in e rigione timperate di l'emisferu nordu.

Cardamine pratensis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine pratensis hè una pianta vivace chì fiurisce di veranu. Si riproduce per u più da granelli, chì sò spergugliate da u ventu o l'animali. I fiori di a Cardamine pratensis sò inamacati da l'insetti, tali l'ape è e farfalle, chì sò attratti da u so nettare. I granelli germineghjanu prestu è e ghjovane piante si sviluppanu prestu, furmendu culonie dense.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine pratensis appartene à u generu Cardamine, chì ragruppa circa 200 spezie di piante erbacee. Hè ancu cunnisciuta sottu à i nomi scentifiche Cardamine palustris è Cardamine sylvatica. 'Ssi nomi sò qualchì volta imprudati cum'è sinonimi di Cardamine pratensis, benchì certe fonte i cunsidereghjanu cum'è spezie distinte.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine pratensis hè una pianta relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, certe pupulazione di Cardamine pratensis ponu esse minacciate da a distruzzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione è à l'agricultura intensiva. Hè dunque impurtante di prisirvà e pratuline umite è e zone buscose induve 'ssa pianta si sviluppa, cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]