Vai al contenuto

Cardamine hirsuta

À prupositu di Wikipedia
Cardamine hirsuta
Cardamine hirsuta
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Generu Cardamine
Nome binuminale
Cardamine hirsuta
William Withering, 1796

Cardamine hirsuta hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Brassicaceae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Cardamine hirsuta hè una pianta erbacea annuale appartinendu à a famiglia di e Brassicaceae. Si distingue da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 40 centimi d'altura. E so piccioli sò smilzi è ramificati, purtendu casce verde è dentate. I fiori di Cardamine hirsuta sò chjuchi è bianchi, ragruppati in gaspe dense in cima à e piccioli. I frutti sò siliquette lungarinei, cuntinendu numerosi granelli.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Cardamine hirsuta hè originaria d'Europa, ma si hè sparta in numerose rigione di u mondu grazia à u so adattamentu à sfarenti climi. Omu a trova currentemente in America suprana, in Asia è in Australia. 'Ssa pianta cresce in e pratuline, i giardini, i bordi di stradoni è i terreni abbandunati.

Cardamine hirsuta hè prisente in Corsica.[1]

Cardamine hirsuta hè una pianta annuale chì si riproduce da i so granelli. Fiurisce di veranu è d'istate, pruducendu fiurarelli bianchi chì attiranu l'insetti inamacatori. I granelli sò spergugliati da u ventu è l'animali, ciò chì cuntribuisce à a so larga ripartizione geugrafica. 'Ssa pianta hà una crescita rapida è pò culunizà prestu nuvelli lochi è ambienti.

Cardamine hirsuta hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Cardamine sylvatica, Cardamine sylvatica var. hirsuta, Cardamine hirsuta var. sylvatica, Cardamine hirsuta var. sylvatica f. hirsuta.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Cardamine hirsuta hè cunsiderata cum'è una spezia cumuna è largamente sparta. Ùn hè micca attualmente classificata cum'è una spezia minacciata. Eppuru, a distruzzione di u so ambiente naturale è l'intruduzione di spezie invadente ponu riprisintà minacce putenziale per a so sopravvivenza à longu andà. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ambienti induve 'ssa pianta cresce naturalmente è di cuntrullà a prupagazione di e spezie invasive.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]