Vai al contenuto

Cardamine amara

À prupositu di Wikipedia
Cardamine amara
Cardamine amara
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Generu Cardamine
Nome binuminale
Cardamine amara
Carl Linnaeus, 1753

Cardamine amara hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Brassicaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cardamine amara hè una pianta erbacea vivace appartinendu à a famiglia di e Brassicaceae. Si distingue da e so casce verde è dentate, è ancu da i so fiori bianchi o rusulati chì si spannanu di veranu. 'Ssa spezia pò aghjunghje un'altezza da 30 à 60 centimi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine amara hè originaria d'Europa, induv'ella hè largamente sparta. Omu a trova per u più in e rigione timperate è umite, tale e pratuline, l'arici di fureste è e zone umite. Hè ancu prisente in certe parte di l'Asia occidentale.

Cardamine amara hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine amara hè una pianta vivace chì si prupaga per u più da i so granelli. Fiurisce di veranu, pruducendu fiurarelli bianchi o rusulati chì attiranu l'insetti inamacatori tali l'ape è e farfalle. I frutti chì ne risultanu sò siliquette smilze è lungarine cuntinendu numerose granelli. A pianta si sviluppa prestu è pò furmà vaste culonie in l'ambienti apprupriati.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine amara hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi scentifiche, tali Cardamine latifolia è Cardamine pratensis. 'Ssi sinonimi sò qualchì volta imprudati in a litteratura scentifica per designà 'ssa spezia. Eppuru, Cardamine amara hè u nome u più currentemente accittatu è usatu.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

A Cardamine amara hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è numerosi ambienti naturali sò minacciati da a digradazione di l'ambiente è a perdita di biodiversità, hè impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa pianta si trova. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e pratuline è zone umite, sò essenziale per assicurà a sopravvivenza di a Cardamine amara è numerose altre spezie vegetale.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]