Vai al contenuto

Carassius carassius

À prupositu di Wikipedia
Carassius carassius
Carassius carassius
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Actinopteri
Ordine Cypriniformes
Famiglia Cyprinidae
Generu Carassius
Nome binuminale
Carassius carassius
Carl Linnaeus, 1758

Carassius carassius hè una spezia di pesciu chì face parte di a famiglia di i Cyprinidae.

Descrizzione

[mudificà | edità a fonte]

Carassius carassius hè un pesciu chì si caratterizeghja da un corpu lungarinu è cumpressu latiralmente, incù nutaghjole dursale è anale corte. A so culurazione varieghja da brunu à verde oliva, incù rispechji argentati annantu à i fianchi. L'individui adulti ponu aghjunghje una taglia massima di 40 centimi.

Ripartizione

[mudificà | edità a fonte]

Carassius carassius hè largamente spartu in Europa, in Asia è in Africa suprana. Omu u trova per u più in l'acque calme di i lavi, i stagni, e vadine è i canali. Hè dinù prisente in l'acque salmastre di l'estuarii.

Carassius carassius hè prisente in l'acque di Corsica.[1]

Carassius carassius hè un pesciu onnivoru, cibendu si per u più di piante acquatiche, d'insetti è di picculi crustacei. Si riproduce di veranu, furmendu gruppi in l'acque pocu prufonde. L'ovi sò diposti sopra à piante acquatiche è sboccianu dopu à uni pochi di ghjorni.

Carassius carassius appartene à u generu Carassius, chì cumprende altre spezie di pesci d'acqua dolce. Certi autori u classificheghjanu qualchì volta in u generu Cyprinus.

Cunsirvazione

[mudificà | edità a fonte]

Carassius carassius hè una spezia relativamente cumuna è largamente sparta. Eppuru, certe pupulazione ponu esse minacciate da a polluzione di l'acqua, a distruzzione di u so ambiente è a pesca eccessiva. E misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone di riproduzione è a rigulazione di a pesca, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia.

Riferimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Rughjeru Miniconi, Parlata aghjaccina cittatina è paisana, Ed. A Barcella, 2017.
  1. https://www.gbif.org/species/2366645.

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]