Vai al contenuto

Capineru

À prupositu di Wikipedia
U capineru
Boletus aereus
Classificazione scentifica
Regnu Fungi
Divisione Basidiomycota
Classa Basidiomycetes
Ordine Boletales
Famiglia Boletaceae
Generu Boletus
Nome binuminale
Boletus aereus
Bull. (1789)

U Capineru (Boletus aereus) hè un tipu di funzu chì face parte di a famiglia di i Boletaceae. U nome vene da u fattu chè u capu di issu tipu di buletru hè scuru, guasi neru.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U capineru (Boletus aereus) hè un fungu basidiomicetu di a famiglia di i Boletaceae. Si distingue da u so cappellu di culore brunu scuru à negricciu, pudendu aghjunghje insin'à 30 cm di diamitru. A so superficia hè liscia è pò diventà appena viscosa in tempu umitu. U pede, robustu è chjattu prisenta un culore più chjaru, variendu da brunu à grisgiognu, è hè adurnatu d'una reta di vene più scure. I tubi è i pori sottu à u cappellu sò à l'iniziu bianchi, diventendu giallu verdicciu invichjendu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U capineru hè per u più spartu in e rigione mediterranie, bench'ellu sia ancu prisente in certe zone timperate d'Europa. Omu u trova à spessu in Italia, in Francia, in Spagna, è in u bacinu mediterraniu. 'Ssu fungu priferisce e terre calcarie è cresce per u più sottu à e lecce, i castagni, è qualchì volta sottu à i pini. Apparisce di solitu da a fine di u veranu sinu à l'auturnu, in funzione di e cundizione climatiche.

In Corsica[mudificà | edità a fonte]

U buletru capineru hè cumunu in Corsica.

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U capineru hè un fungu micorrizicu, furmendu un'assuciazione simbiotica incù certe spezie d'arburi. 'Ssa relazione hè essenziale per a nutrizione di u fungu è a salute di l'arburu ospite. E spore sò spergugliate da u ventu o da l'animali chì cunsumanu u fungu. Cum'è altri boletri, ùn prisenta micca lame, ma un stratu di tubi sottu à u cappellu, da induve e spore sò liberate.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Boletus aereus appartene à u generu Boletus, chì cumprende numerose altre spezie di buletri . Frà i sinonimi tassunomichi di Boletus aereus, omu trova Tubiporus aereus è Dictyopus aereus. 'Ssi sinonimi ùn sò eppuru più currentemente imprudati in a litteratura scentifica muderna.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì u capineru ùn sia micca attualmente classificatu cum'è una spezia in priculu, a riduzione di u so ambiente naturale duvuta à l'urbanisazione, à l'inguinamentu è à i cambiamenti climatichi puderia affittà e so pupulazione. Di più, l'eccessu di cugliera per u cunsumu umanu pò ancu avè cunsequenze annantu à a so dispunibilità in a natura. E misure di cunsirvazione, tale a rigulazione di a cugliera in certi lochi è a prutezzione di l'ambienti furestieri, sò essenziale per assicurà a perennità di 'ssa spezia.

Referenze[mudificà | edità a fonte]

Ligami[mudificà | edità a fonte]

Da vede dinù[mudificà | edità a fonte]

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]