Calystegia soldanella

À prupositu di Wikipedia
Calystegia soldanella
Calystegia soldanella
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Solanales
Famiglia Convolvulaceae
Generu Calystegia
Nome binuminale
Calystegia soldanella
August Grisebach, 1843

Calystegia soldanella hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Convolvulaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Calystegia soldanella hè una pianta vivace appartinendu à a famiglia di e Convolvulaceae. Si distingue da i so longhi piccioli rampantes è e so casce à forma di core, d'un verde vivu. I fiori di 'ssa spezia sò di culore rusulatu pallidu à bianca, incù una curolla à forma di tromba. Si spannanu d'istate è sgaghjanu un profume dillicatu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U liseron di mare hè per u più prisente annantu à e coste atlantiche è mediterranie di l'Europa, è ancu annantu à e coste di l'Africa suprana. Omu u trova ancu in certe rigione custiere d'America suprana. 'Ssa pianta affizziuneghja e terre rinosi è e dune custiere, induv'ella pò arradicà si prufundamente per resiste à i venti marini.

Calystegia soldanella hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Calystegia soldanella hè una pianta adatta à a vita in mezu custieru. I so longhi piccioli li permettenu di stende si orizuntalmente, furmendu cusì una reta densa di vegetazione. E so casce à forma di core sò spesse è carnute, ciò chì li permette di accumulà l'acqua è di resiste à cundizione aride. I fiori, inquantu à elli, sò inamacati da l'insetti, in particulare l'ape è e farfalle.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Calystegia soldanella hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi seguenti : Convolvulus soldanella, Convolvulus maritimus è Convolvulus soldanellifolius.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Calystegia soldanella hè una spezia chì face fronte à sfide di cunsirvazione. Per causa di a distruzzione di u so ambiente naturale, in particulare da l'urbanisazione è u turismu custieru, a so pupulazione hà diminuitu in numerose rigione. Di più, l'intruduzione di spezie invadente pò ancu minaccià a so sopravvivenza. Cù u fine di prisirvà 'ssa pianta, misure di prutezzione di u so ambiente è di sensibilisazione di u publicu sò necessarie. Prugrammi di risturazione di e dune custiere ponu ancu cuntribuisce à a so cunsirvazione.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]