Calopteryx virgo

À prupositu di Wikipedia
Calopteryx virgo
Calopteryx virgo
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Calopterygidae
Genaru Calopteryx
Nomu binuminali
Calopteryx virgo
Moses Harris, 1780

Calopteryx virgo hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Calopterygidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx virgo hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Calopterygidae. Hè una filangroca di taglia media, misurendu circa 45 à 50 millimitri di lunghezza. I masci si distinguini da i so ali turchini, mentri chì i femini ani l'ali più trasparenti incù una lighjera tinta virdiccia. U corpu di 'ssa spezia hè smilzu è lungarinu, incù una testa larga è l'ochja glubulosi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx virgo hè largamenti sparta in Auropa, nordu di a Spagna insin'à Scandinavia. Omu a trova ancu in certi righjoni d'Africa subrana è d'Asia uccidentali. 'Ssa spezia prifirisci i corsi d'acqua à ghjettu lentu o mudaratu, tali i vadini, i stagni è i canali. Hè à spessu ussirvata vicinu à i spondi, ind'edda caccighjeghja i so predi è si ripraduci.

Calopteryx virgo hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

I filangrochi di a spezia Calopteryx virgo sò insetti pridatori. Si cibani par u più di picculi insetti bulanti, tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. U so bulu hè rapitu è aghjili, ciò chì li parmetti di catturà i so predi in pienu bulu. I masci di 'ssa spezia sò tarrituriali è difendini u so tarritoriu contru à l'altri masci. Usani i so ali turchini pà attirà i femini mentri i parati nuzziali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx virgo hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri noma. Frà i sinonimi apradati, si trova Calopteryx splendens, Calopteryx virgo meridionalis è Calopteryx virgo orientalis. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu pà disignà sottuspezii o pupulazioni giugraficamenti distinti, ma sò avali cunsidarati com'è sinonimi di Calopteryx virgo.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx virgo hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata à a scala mundiali. Eppuri, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par via di l'inguinamentu di i corsi d'acqua è di a digradazioni di i zoni umiti. Misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di l'ambienti è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di 'ssi insetti, sò nicissarii par assicurà a sopravvivenza à longu andà di Calopteryx virgo è di i so ecusistemi assuciati.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]