Calopteryx splendens

À prupositu di Wikipedia
Calopteryx splendens
Calopteryx splendens
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Calopterygidae
Genaru Calopteryx
Nomu binuminali
Calopteryx splendens
Moses Harris, 1780

Calopteryx splendens hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di i Calopterygidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx splendens hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di i Calopterygidae. Hè una filangroca di taglia media, misurendu circa 45 à 50 millimitri di lunghezza. I masci si distinguini da u so culori turchinu metallicu lampanti, mentri chì i femini inarbureghjani una tinta verdi metallicu più discreta. L'ali sò trasparenti incù tacchi bughji carattaristichi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx splendens hè largamenti spartu in Auropa, da u sudu di a Scandinavia sinu à a penisula iberica è da u punenti di a Francia insin'à l'Ucrania. Omu u trova ancu in Africa subrana, in particulari à u Maroccu è in Algiria. 'Ssa spezia prifirisci i corsi d'acqua à ghjettu lentu o mudaratu, tali i vadini, i fiumiceddi è i canali.

Calopteryx splendens hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx splendens hè un insettu acquaticu chì passa a maiò parti di a so vita sottu forma di larva in acqua. I larvi si cibani di picculi invirtibrati acquatichi, tali i larvi di zinzali è i picculi crustacei. Dopu à un periudu di sviluppu, emerghjini da l'acqua è si trasformani in adulti. L'adulti si cibani par u più d'insetti bulanti, tali i moschi è i zinzali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx splendens apparteni à a famiglia di i Calopterygidae, chì ragruppa i filangrochi cù l'ali culuriti. U so nomu scentificu cumplettu hè Calopteryx splendens. Esisti ancu sinonimi par 'ssa spezia, tali Calopteryx virgo splendens è Calopteryx splendens splendens.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Calopteryx splendens hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è minacciata à a scala mundiali. Eppuri, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali, in particulari par causa di l'urbanisazioni è di l'inguinamentu di i corsi d'acqua. I misuri di cunsirvazioni, tali a prisirvazioni di i zoni umiti è a rigulazioni di a qualità di l'acqua, sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]