Callophrys rubi

À prupositu di Wikipedia
Callophrys rubi
Callophrys rubi
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Generu Callophrys
Nome binuminale
Callophrys rubi
Carl Linnaeus, 1758

Callophrys rubi hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Lycaenidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Callophrys rubi hè un farfalla di piccula taglia appartinendu à a famiglia di e Lycaenidae. L'adulti di 'ssa spezia anu una largura di à l'incirca 2 à 3 centimi. U sopra di e so ale hè di culore brunu scuru incù i riflessi verdi metallichi, mentre ch'è u sottu hè di culore verde pallidu incù i marche bianche è una linia submarginale russiccia.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Callophrys rubi hè prisente in parte assai di l'Europa, di l'Asia timperata è di l'Africa suprana. Omu pò truvà la in diversi ambienti, tali e pratuline, l'arici di fureste, e chjarine è i giardini. 'Ssa spezia hà una priferenza per e zone induve e lamaghje, chì custituiscenu a pianta ospite di i so bruchi, sò abundante.

Callophrys rubi hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Callophrys rubi bulanu di regula da maghju à aostu. Anu un'abitudine di bulu rapidu è erraticu, ciò chì i rende qualchì volta difficili à ossirvà. E femine facenu i so ovi annantu à e casce di e lamaghje, è i bruchi si cibanu di 'sse foglie. Passanu per parechji stadii di sviluppu prima di trasfurmà si in crisalide. A durata tutale di u ciculu di vita di 'ssa spezia hè di à l'incirca un mese.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Callophrys rubi appartene à u generu Callophrys, chì ragruppa parechje spezie di farfalle. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi seguenti : Thecla rubi, Lycaena rubi è Callophrys rubi rubi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Callophrys rubi hè una spezia relativamente cumuna è sparta in a so area di ripartizione. Ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, cum'è farfalla, pò esse affittata da a distruzzione di u so ambiente naturale è l'usu eccessivu di pesticidii. Hè dunque impurtante di prisirvà e zone induve 'ssa spezia si trova cù u fine di garantisce a so sopravvivenza à longu andà.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]