Callitriche stagnalis

À prupositu di Wikipedia
Callitriche stagnalis
Callitriche stagnalis
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisione Tracheophyta
Sottudivisione Spermatophytes
Ordine Lamiales
Famiglia Plantaginaceae
Generu Callitriche
Nome binuminale
Callitriche stagnalis
Giovanni Antonio Scopoli, 1772

Callitriche stagnalis hè una spezia di pianta chì face parte di a famiglia di e Plantaginaceae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche stagnalis hè una spezia di pianta acquatica appartinendu à a famiglia di e Plantaginaceae. 'Ssa pianta erbacea vivace si distingue da i so piccioli smilzi è ramificati, chì ponu aghjunghje sinu à 50 centimi di lunghezza. E so foglie sò opposte, lineare è strette, misurendu di regula trà 1 è 3 centimi di lunghezza. I fiori di Callitriche stagnalis sò chjuchi è discreti, di culore verde, è si ragruppanu in gaspe à l'ascella di e casce.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche stagnalis hè una spezia largamente sparta in Europa, induv'ella hè prisente in numerosi paesi, in particulare in Francia, in Germania, in Inghilterra, in Spagna è in Italia. Omu a trova ancu in Asia, in America suprana è in Africa suprana. 'Ssa pianta affizziuneghja l'acque dolce stagnante o à debule currente, tale i paduli, i stagni, i lavi è e vadine à ghjettu lentu.

Callitriche stagnalis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Callitriche stagnalis hè una pianta acquatica adatta à a vita summersa. Pussede foglie gallighjante chì li permettenu di capter a luce di u sole per a fotosintesi. 'Ssa spezia si riproduce per u più in via vegetativa, grazia à a furmazione di stuloni chì s'arradicheghjanu è danu nascita à nuvelle piante. A fiuritura hà locu da maghju à sittembre, è i fiori sò inamacati da u ventu o da l'insetti. I granelli di Callitriche stagnalis sò lebbii è ponu esse spergugliati da l'acqua o da l'animali.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Callitriche stagnalis hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Callitriche palustris è Callitriche verna. 'Ssi nomi sò stati usati in u passatu per designà variante regiunale o sottuspezie di Callitriche stagnalis, ma sò avale cunsiderati cum'è sinonimi.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Callitriche stagnalis hè una spezia relativamente cumuna è ùn hè micca cunsiderata cum'è essendu in priculu d'estinzione. Eppuru, a digradazione di l'ambienti acquatichi, l'inguinamentu di l'acqua è l'assiccamentu di e zone umite ponu minaccià a so sopravvivenza. Hè dunque impurtante di prisirvà l'ecusistemi d'acqua dolce induve 'ssa pianta si trova, cù u fine di garantisce a so perennità è quella d'altre spezie chì ne dipendenu. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di e zone umite è a rigulazione di a qualità di l'acqua, sò essenziale per assicurà a sopravvivenza di Callitriche stagnalis è di u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]