Calidris minuta

À prupositu di Wikipedia
U biccazzinellu
Calidris minuta
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Charadriiformes
Famiglia Scolopacidae
Generu Calidris
Nome binuminale
Calidris minuta
Johann Philipp Achilles Leisler, 1812

U biccazzinellu (Calidris minuta) hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di i Scolopacidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

U biccazzinellu hè un picculu acellu migratore appartinendu à a famiglia di i Scolopacidae. Misura circa 14 centimi di lunghezza è pesa trà 20 è 30 grammi. U so piumaghju hè per u più brunu grisgicciu incù tacche più scure annantu à u corpu è l'ale. U so bizzicu hè fine è appena incurvatu à l'inghjò, adattu per u so rigimu alimintare cumpostu per u più d'invertebrati acquatichi.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

U biccazzinellu hè una spezia migratrice chì si riproduce in e rigione artiche di l'Europa è di l'Asia, in particulare in Scandinavia è in Siberia. Mentre l'inguernu, migra ver'di e rigione più calde, in particulare in Africa, in Asia Suttana è in Australia. Hè dinù ossirvatu in America suprana, benchì di manera menu frequente. Priferisce l'ambienti custieri tali l'estuarii, e saline è e marine di rena.

Calidris minuta hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

U biccazzinellu si ciba per u più d'invertebrati acquatichi tali i varmi, i molluschi è i crustacei. Improda u so bizzicu fine per spizzicà in a fanga è l'acqua pocu prufonda in cerca di u so cibu. Mentre a staghjone di riproduzione, i masci effittueghjanu buli di parata cumplessi per attirà e femine. E femine diponenu di regula quattru ovi in un nidu pocu prufondu custruitu annantu à a terra. I dui parenti participeghjanu à l'incubazione di l'ovi è à l'allevu di i ghjovani.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

U nome scentificu di 'ssa spezia hè Calidris minuta. Esistenu dinù sinonimi per 'ssa spezia, in particulare Erolia minuta è Tringa minuta. U biccazzinellu appartene à a famiglia di i Scolopacidae, chì cumprende altre spezie di biccazzini.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

U biccazzinellu hè cunsideratu cum'è una spezia di preoccupazione minore sient'è l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Benchì a so pupulazione tutale sia scunnisciuta, hè stimata à parechji milioni d'individui. Eppuru, certe pupulazione lucale ponu esse minacciate da a perdita d'ambiente duvuta à a distruzzione di e zone umite è à a polluzione. Misure di cunsirvazione, tale a prutezzione di l'ambienti custieri è a sensibilisazione di u publicu, sò necessarie per assicurà a sopravvivenza à longu andà di 'ssa spezia migratrice.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • J.-C. Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]