Cacyreus marshalli

À prupositu di Wikipedia
Cacyreus marshalli
Cacyreus marshalli
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordine Lepidoptera
Famiglia Lycaenidae
Generu Cacyreus
Nome binuminale
Cacyreus marshalli
Pierre Rambur, 1832

Cacyreus marshalli hè una spezia di farfalla chì face parte di a famiglia di e Lycaenidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Cacyreus marshalli hè un farfalla di piccula taglia appartinendu à a famiglia di e Lycaenidae. I masci anu una largura di circa 25 à 30 millimetri, mentre ch'è e femine sò appena più grande, aghjunghjendu una largura da 30 à 35 millimetri. L'ale superiore di i masci sò di culore turchinu vivu incù una fine orlatura nera, mentre ch'è e femine anu una tinta più bruna incù e tacche arancine annantu à l'ale pustiriore.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè originaria d'Africa suttana, ma si hè prestu sparta in numerose rigione di u mondu. Hè stata introdutta in Europa, in Australia, in Nova Zelanda è in certe parte di l'America suprana. Priferisce l'ambienti aperti tali e pratuline, i giardini è i campi di trifogliulu.

Cacyreus marshalli hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

L'adulti di Cacyreus marshalli sò attivi mentre e mesi d'istate, da ghjunghju à sittembre in l'emisferu nordu. Si cibanu per u più di u nettare di i fiori, in particulare di i fiori di trifogliulu. E femine diponenu i so ovi annantu à e casce di e piante ospite, di regula leguminose tale u trifogliulu è a luserna. I bruchi si nutriscenu di e casce di 'sse piante è passanu per parechji stadii di sviluppu prima di furmà una crisalide.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Cacyreus marshalli hè u nome scentificu accittatu per 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altre nomi. Certi sinonimi inchjudenu Lycaena marshalli, Lycaenopsis marshalli è Plebejus marshalli.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Benchì Cacyreus marshalli ùn sia micca cunsideratu cum'è una spezia minacciata, a so intruduzione in certe rigione hà avutu cunsequenze negative annantu à l'ecusistemi lucali. In certe parte di l'Europa, hè cunsideratu cum'è un distruttore di e culture di trifogliulu è di luserna. E misure di cuntrollu sò state messe in ballu per limità a so prupagazione è minimizà i danni caghjunati à e culture.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Farfalle diurne è Zygene di Corsica, Corti: Edizione di l'Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]