Bupleurum stellatum

À prupositu di Wikipedia
Bupleurum stellatum
Bupleurum stellatum
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Apiales
Famiglia Apiaceae
Genaru Bupleurum
Nomu binuminali
Bupleurum stellatum
Carl Linnaeus, 1753

Bupleurum stellatum hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Apiaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum stellatum hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di l'Apiaceae. Si distingui da u so picciolu rittu, aghjunghjendu di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. I so fogli sò alterni, liniari è appena dintati annantu à i bordi. I fiora di Bupleurum stellatum sò chjuchi, giaddi è ragruppati in cucculi cumposti. I frutti sò achenii di forma uvali, di culori brunu scuru.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum stellatum hè urighjinariu di i righjoni mediterranii, in particulari sudu di l'Auropa, di l'Africa Nordu è di l'Asia uccidentali. Omu u trova par u più in i pratulini secchi, i cuddini è i penditi rucciosi. 'Ssa pianta hà una prifarenza par i terri beddi assiccati è assuliati.

Bupleurum stellatum hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum stellatum hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più par via di i graneddi. A fiuritura hà locu da ghjugnu à aostu, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. L'achenii, una volta maturi, si staccani faciuli da a pianta è sò spargugliati da u ventu.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum stellatum hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciutu sottu à i sinonimi siguenti : Bupleurum stellatum subsp. stellatum, Bupleurum stellatum var. stellatum, Bupleurum stellatum subsp. angustifolium è Bupleurum stellatum var. angustifolium.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bupleurum stellatum hè una pianta rilativamenti cumuna in a so aria di ripartizioni naturali. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti da l'urbanisazioni, l'agricultura intinsiva è a pascitura eccessiva. Hè dunqua impurtanti di metta in campu i misuri di cunsirvazioni pà prisirvà 'ssa spezia, in particulari prutighjendu i zoni ind'edda si trova è sinsibilizendu u publicu à a so impurtanza eculogica.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]