Bucephala clangula

À prupositu di Wikipedia
Bucephala clangula
Bucephala clangula
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordini Anseriformes
Famiglia Anatidae
Genaru Bucephala
Nomu binuminali
Bucephala clangula
Carl Linnaeus, 1758

Bucephala clangula hè una spezia d'anatra chì faci parti di a famiglia di l'Anatidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Bucephala clangula hè un'anatra di taglia media appartinendu à a famiglia di l'Anatidae. U so nomu li veni da u culori giaddu duratu di i so ochja, particularamenti vivi ind'è u masciu.

U masciu hè faciuli cunniscitoghju à u so piumaghju distintivu. A so testa hè verdi è nera lampanti incù una tacca bianca circulari di tondu à l'ochji. U so corpu hè neru è biancu, incù un spinu neru è un corpu biancu. I so ali prisentani una striscia bianca distintiva annantu à u bordu.

A femina hè di menu culurita, incù un piumaghju brunu o grisgicciu è una tacca bianca più chjuca intornu à l'ochji. Prisenta ancu una striscia bianca annantu à l'ali, ma hè di menu visibuli chì ind'è u masciu.

Bucephala clangula hà una taglia media da 42 à 49 cm di longa è una largura da 77 à 83 cm. Pesa trà 500 è 1200 grammi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Bucephala clangula hè prisenti in parti assà di l'emisferu sittentriunali, cumpresu l'America subrana, l'Auropa è l'Asia. In America subrana, hè prisenti in parti assà di u Canada è di l'Alaska, è ancu in u nordu di i Stati Uniti. In Auropa, hè prisenti in parti assà di a Scandinavia è di a Russia, è ancu in certi righjoni di u Regnu Unitu è di a Francia. In Asia, hè prisenti in parti assà di a Siberia è di a Mongulia, è ancu in certi righjoni di u Giapponu è di a China.

Bucephala clangula hè una spezia migratrici. Passa l'istatina in i so zoni di ripruduzioni nurdinchi è migra versu u sudu par l'invernu. I so arghji d'invernamentu si trovani par u più u longu di i costi è annantu à i grandi vadini.

Bucephala clangula hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Bucephala clangula hè un aceddu acquaticu chì si ciba par u più d'invirtibrati acquatichi è di pesci. Capiciotta sottu à l'acqua par chjappà u so nutrimentu, pudendu aghjunghja prufundità di 20 metri. Pò ancu cibà si di mastaruculi, di crustacei è di mulluschi.

Bucephala clangula hè una spezia grigaria chì si cuncoglii à spessu in grandi gruppi, soprattuttu mentri a migrazioni è l'invernamentu. Nichja di regula in cavità d'arburi. A femina faci di regula trà 8 è 12 ova, ch'edda cova sola mentri à l'incirca 28 ghjorna. I ghjovani poni bulà circa 50 ghjorna dopu à a sbucciata.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Bucephala clangula hè classificata in a famiglia di l'Anatidae, chì cumprendi dinò l'anatri, l'ochi è i cigni. Hè u solu membru di u genaru Bucephala.

I sinonimi sò: Anas clangula o Clangula clangula.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Bucephala clangula hè classificata com'è una spezia di priaccupazioni minori da l'Unioni internaziunali pà a cunsirvazioni di a natura (UICN). Eppuri, i so pupulazioni ani cunnisciutu un diclinu in certi righjoni, in particulari in Auropa. I principali minacci pà a spezia sò a perdita d'ambienti, a polluzioni è a caccia.

Hè impurtanti di pruteghja l'ambienti di Bucephala clangula è di riducia i minacci chì pesani annantu à a spezia. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di zoni prutetti è a gistioni di i furesti, poni aiutà à assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia à longu andà.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]