Bubulcus ibis

À prupositu di Wikipedia
Bubulcus ibis
Bubulcus ibis
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Bubulcus
Nome binuminale
Bubulcus ibis
Johann Anton Güldenstädt, 1770

Bubulcus ibis hè una spezia di crochju chì face parte di a famiglia di l'Ardeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Bubulcus ibis hè un picculu crochju biancu longu à l'incirca 48-53 cm in parte superiore è d'una largura di 88-96 cm. Hà un bizzicu giallu, e zampe gialle è un collu longu. In piumaghju nuzziale, l'adulti anu una culurazione distintiva. A testa, u collu, u senu è u spinu sò arancini o rosso o ancu bruni, mentre ch'è u restu di u corpu hè biancu. In piumaghju non nuzziale, l'adulti sò à l'intuttu bianchi, à l'eccezzione di u bizzicu è e zampe gialle. I ghjovani s'assumiglianu à l'adulti in piumaghju non nuzziale, ma anu una tinta di culore bisgiu chjaru è strie brune annantu à u collu è u spinu.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Bubulcus ibis hè una spezia cusmopolita prisente in e rigione trupicale, subtrupicale è timperate calde di u mondu sanu. A so distribuzione cumprende l'Africa, l'Asia, l'Europa, l'America Nordu è l'America suttana. Hè una spezia migratrice, incù pupulazione d'Africa è d'Asia migrendu ver'di u nordu per riproduce si in e rigione timperate.

Bubulcus ibis hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Bubulcus ibis hè un acellu insettivoru chì si nutrisce per u più di grillachje, di grilli, di culeotteri è d'altri insetti. Improda una tecnica unica per caccighjà, suvitendu da vicinu i grandi mammiferi tali i vaccini, i cavalli è i bufali è cibendu si d'insetti disturbati da i so muvimenti.

Bubulcus ibis hè una spezia culoniale chì si riproduce in culonie miste incù altre spezie d'acelli.

I nidi sò custruiti in arburi o in arbusti, è a femina face di regula 3 o 4 ovi. Ii dui parenti incubanu l'ovi è s'occupanu di i piugoni.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Bubulcus ibis hè a sola spezia di u generu Bubulcus. Eppuru, certi sperti cunsidereghjanu ch'è e duie sottuspezie, Bubulcus ibis ibis è Bubulcus ibis coromandus, duverianu esse inalzate à u rangu di spezie distinte.

I sinonimi di Bubulcus ibis sò: Ardea bubulcus, Bubulcus coromandus, Egretta ibis.

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Bubulcus ibis hè una spezia cumuna è sparta incù una pupulazione mundiale stimata à 10 milioni d'individui. Hè classificatu cum'è essendu di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, certe minacce putenziale pesanu annantu à a spezia, in particulare a distruzzione di l'ambiente, l'usu di pesticidii è u cambiamentu climaticu. Hè impurtante di cuntinuà à surviglià e pupulazione di crochji gardebœufs è di piglià misure per pruteghje u so ambiente.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]