Vai al contenuto

Brahea armata

À prupositu di Wikipedia
Brahea armata
Brahea armata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Arecales
Famiglia Arecaceae
Genaru Brahea
Nomu binuminali
Brahea armata
S.Watson, 1876

Brahea armata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Arecaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Brahea armata, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di palmu turchinu di u Messicu, hè una spezia di palmu urighjinariu di a Bassa California inà u Messicu. Apparteni à a famiglia di l' Arecaceae ed hè largamenti apprizzatu par a so biddezza è a so risistenza.

'Ssu palmu aghjunghji un'altezza da 15 à 20 metri, incù un fustu massicciu è ribustu pudendu misurà insin'à 60 centimi di diamitru. I casci, di un verdi o turchinu arghjintatu, sò à forma di sparaventulu è poni misurà insin'à 2 metri di longu. Sò cuparti à una cera prutittrici chì li dà stu aspettu azuratu carattaristicu.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

U Brahea armata hè endemicu di a Bassa California, una penisula situata à punenti di u Messicu. Omu u trova par u più in i righjoni aridi è mezi aridi, ind'eddu hè bè adattatu à i cundizioni di sicchina è di calori estremi. Cresci ancu in i zoni custieri, tullarendu venti forti è sali marinu.

Brahea armata hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

U palmu turchinu di u Messicu hè una spezia à crescita lenta, pigliendu parechji anni par aghjunghja a so taglia adultu. Hè capaci à sopravviva in i terri povari in nutrimenti è risisti bè di l'incendii, grazia à u so fustu zeppu è à a so capacità à accumulà l'acqua.

I fiora di u Brahea armata sò chjuchi è di culori crema. Sò ragruppati in infiuriscenzi ramificati chì emerghjini trà i fogli. L'impullinazioni hè par u più assicurata da l'insetti, tali l'abbi è i sbarabattuli.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

U Brahea armata hè dinò cunnisciutu sottu u nomu di palmu turchinu di u Messicu, palmu di Baja California. Hè stata discrittu par a prima volta da u butanistu francesu Henri Galeotti in u 1844.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

U Brahea armata hè cunsidaratu com'è una spezia vulnerevuli par causa di a distruzzioni di u so ambienti naturali è di a racolta eccessiva di i so campioni. A disfuristazioni, l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva sò i principali minacci chì pesani annantu à 'ssa spezia.

I misuri di cunsirvazioni sò stati missi in campu pà pruteghja u palmu turchinu di u Messicu. Prugrammi di rimbuscamentu sò missi in sesta pà risturà i pupulazioni in i zoni sgradati. Di più, rigulazioni rigurosi sò stati stabuliti par limità a racolta è u cummerciu illegali di 'ssa spezia.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]