Brachytron pratense

À prupositu di Wikipedia
Brachytron pratense
Brachytron pratense
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Arthropoda
Classa Insecta
Ordini Odonata
Famiglia Aeshnidae
Genaru Brachytron
Nomu binuminali
Brachytron pratense
Edward Donovan, 1807

Brachytron pratense hè una spezia di filangroca chì faci parti di a famiglia di l'Aeshnidae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Brachytron pratense hè una spezia d'insettu appartinendu à l'ordini di l'odunati è à a famiglia di l'Aeshnidae. 'Ssa spezia si distingui da a so taglia media, aghjunghjendu di regula una lunghezza di 5 à 6 centimi. U so corpu hè smilzu è lungarinu, incù una testa larga è l'ochja glubulosi. L'ali trasparenti di Brachytron pratense sò carattarizati da narbaturi beddi marcati è una largura di circa 7 à 8 centimi. I masci è i femini prisentani diffarenzi di culurazioni : i primi inarbureghjani un addomi turchinu metallicu, mentri chì i sicondi ani un addomi giaddu o verdi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Brachytron pratense hè largamenti sparta in Auropa, ind'edda hè prisenti in numarosi paesi, in particulari in Francia, in Alimagna, in iSpagna è in Italia. Omu a trova ancu in Asia, in particulari in Russia è in China. 'Ssa spezia prifirisci l'ambienti umiti, tali i pratulini, i paduli è i zoni di bordu di l'acqua. Hè à spessu ussirvata vicinu à i corsi d'acqua, lavi è stagni.

Brachytron pratense hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Brachytron pratense hè un insettu pridatori chì si nutrisci par u più d'altri insetti, tali i zinzali, i moschi è i sbarabattuli. Caccighjeghja in bulu, catturendu i so predi incù i so zampi prima è divurendu li prestu. L'adulti sò attivi mentri a ghjurnata è passani a maiò parti di u so tempu in bulu, in cerca di cibu è di partinarii pà a ripruduzioni. I femini facini i so ova in acqua, induva i larvi si sviluppani prima di subiscia una mitamurfosi pà divintà adulti.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Brachytron pratense hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia, ma hè ancu cunnisciuta sottu à altri sinonimi, tali Libellula pratensis è Libellula depressa. 'Ssi noma sò stati apradati in u passatu par disignà 'ssa spezia, ma sò avali cunsidarati com'è obsuleti.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Brachytron pratense hè una spezia rilativamenti cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni à u liveddu mundiali. Eppuri, com'è numarosi insetti, pò essa affittata da a distruzzioni di u so ambienti naturali divuta à l'urbanisazioni è à l'agricultura intinsiva. A prisirvazioni di i zoni umiti è pratulini hè dunqua escinziali pà assicurà a sopravvivenza di 'ssa spezia. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu à l'impurtanza di l'insetti, cuntribuiscini à a so prutizzioni.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Berquier C. & Andrei-Ruiz M.-C., Lista Rossa regiunale di e Filangrocche di Corsica, Uffiziu di l'Ambiente di a Corsica, 2017

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Berquier & Andrei-Ruiz (2017).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]