Botrychium simplex

À prupositu di Wikipedia
Botrychium simplex
Botrychium simplex
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Classa Polypodiopsida
Divisioni Pteridophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Ophioglossales
Famiglia Ophioglossaceae
Genaru Botrychium
Nomu binuminali
Botrychium simplex
Edward Hitchcock, 1823

Botrychium simplex hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di l'Ophioglossaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Botrychium simplex hè una spezia di filetta appartinendu à a famiglia di l'Ophioglossaceae. Si distingui da a so apparenza unica è a so struttura cumplessa. I frondi di 'ssa filetta sò di regula di piccula taglia, misurendu trà 10 è 30 centimi d'altura. Sò cumposti da parechji sigmenti, furmendu una struttura in spiga. Ogni sigmentu hè divisu in parechji lobi, dendu à a fronda un'apparenza dintata. I frondi sò di regula verdi, ma poni calchì volta piglià una tinta bruniccia.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Botrychium simplex hè una spezia largamenti sparta in America subrana. Omu a trova par u più in i righjoni timparati è bureali, andendu da u Canada insin'à u nordu di i Stati Uniti. Prifirisci i terri umiti è ricchi di materia urganica, tali i paduli, i turbieri è i pratulini umiti. 'Ssa spezia hè ancu prisenti in certi righjoni d'Auropa è d'Asia.

Botrychium simplex hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Botrychium simplex hè una filetta vivaci chì si ripraduci par u più da i so spori. I frondi pruducini spuranghji, chì cuntenini i spori. Quandu i spuranghji maturani, libareghjani i spori in l'ambienti. I spori sò dopu spargugliati da u ventu o l'acqua, è poni ghjirminà pà dà nascita à nuveddi pianti. 'Ssa spezia pò ancu ripraducia si in modu vegetativu, pruducendu rizomi suttarranii chì dani nascita à nuveddi frondi.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Botrychium simplex hè u nomu scentificu accittatu pà 'ssa spezia di filetta. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Botrychium lanceolatum, Botrychium obliquum è Botrychium virginianum. 'Ssi noma sò stati usati in u passatu pà disignà varianti di 'ssa spezia, ma sò avà cunsidarati com'è sinonimi.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Botrychium simplex hè una spezia abbastanza cumuna è ùn hè micca cunsidarata com'è essendu in priculu d'estinzioni. Eppuri, certi pupulazioni poni essa minacciati da a distruzzioni di u so ambienti naturali, par via di l'urbanisazioni è di l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di pruteghja i zoni umiti induva 'ssa spezia si trova, cù u fini di prisirvà a so biudiversità. Misuri di cunsirvazioni, tali a criazioni di riservi naturali è a sinsibilisazioni di u publicu, sò escinziali pà assicurà a sopravvivenza di Botrychium simplex è d'altri spezii di filetti.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]