Botaurus stellaris

À prupositu di Wikipedia
Botaurus stellaris
Botaurus stellaris
Classifica scentifica
Regnu Animalia
Imbrancamentu Chordata
Classa Aves
Ordine Pelecaniformes
Famiglia Ardeidae
Generu Botaurus
Nome binuminale
Botaurus stellaris
Johann Anton Güldenstädt, 1770

Botaurus stellaris hè una spezia di acellu chì face parte di a famiglia di e Ardeidae.

Descrizzione[mudificà | edità a fonte]

Botaurus stellaris hè un acellu di a famiglia di l'Ardeidae. Hè un acellu di taglia media, misurendu trà 64 è 80 cm di longu è pussidendu una largura da 125 à 135 cm. U so piumaghju hè critticu, supranatu da toni di brunu è di bisgiu, incù mutivi striati in u sopra di u corpu è l'ale. U masciu prisenta una tacca nera distintiva annantu à u collu, assente ind'è a femina. Botaurus stellaris pussede un longu bizzicu pinzutu è e zampe gialle.

Ripartizione[mudificà | edità a fonte]

Botaurus stellaris hè prisente in e zone umite timperate d'Europa, d'Asia è d'Africa suprana. Omu u trova per u più in i paduli, e cannicce è e pratuline umite. In Europa, a so area di ripartizione si stende da a Grande Brittania è da a Svezia sinu à a Siberia orientale. In Africa, hè prisente in una piccula zona longu à a costa nordu. Inguerna in Africa subsahariana è in Asia di u sudestu.

Botaurus stellaris hè prisente in Corsica.[1]

Biolugia[mudificà | edità a fonte]

Botaurus stellaris hè un acellu discretu è sulitariu. Si ciba per u più di pesci, d'anfibii, di rettili è di crustacei. Caccighjeghja di regula immobile in a vegetazione, è cattura e so prede cù l'aiutu di u so longu bizzicu. A staghjone di riproduzione si stende da marzu à ghjunghju. U nidu hè custruitu annantu à a terra in un locu densu è piattu. A femina face 4 à 6 ovi, chì sò incubati da i dui parenti mentre circa 25 ghjorni. I ghjovani chettanu u nidu dopu à circa 7 simane.

Botaurus stellaris hè un acellu vucale è pussede un stridu caratteristicu, sunoru, ch'ellu usa per difende u so territoriu è attirà e femine.

Tassonumia[mudificà | edità a fonte]

Botaurus stellaris appartene à a famiglia di l'Ardeidae. Esistenu duie sottuspezie di Botaurus stellaris:

  • Botaurus stellaris stellaris : prisente in Europa, in Asia è in Africa suprana.
  • Botaurus stellaris capensis : endemica di Sudafrica.

I sinonimi eventuali sò: Ardea stellaris (Linnaeus, 1758), Botaurus stellaris stellaris (Linnaeus, 1758), Botaurus stellaris capensis (Schlegel, 1863).

Cunsirvazione[mudificà | edità a fonte]

Botaurus stellaris hè classificatu cum'è una spezia di preoccupazione minore da l'Unione internaziunale per a cunsirvazione di a natura (UICN). Eppuru, e so pupulazione anu calatu in certe parte di a so area di ripartizione per causa di a perdita è di a digradazione di u so ambiente. E principali minacce per stu acellu sò a distruzzione di e zone umite, l'agricultura intensiva è a polluzione.

I sforzi di cunsirvazione sò in corsu in certi lochi per pruteghje u Blongios nannulu è u so ambiente. 'Ssi sforzi cumprendenu a criazione di zone prutette, a risturazione di e zone umite è a sensibilisazione di u publicu à l'impurtanza di stu acellu.

Riferimenti[mudificà | edità a fonte]

  • J.-C. Thibault & G. Bonaccorsi, The birds of Corsica, British Ornithologists’ Union, Check-list n°17, 1999
  • Jean-Claude Thibault, Connaître les oiseaux de Corse - Acelli di Corsica, Ed. Albiana, 2006

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. Thibault & Bonaccorsi (1999), Thibault (2006).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]