Bosone W

À prupositu di Wikipedia

I bosoni W+ è W- sò duie particule elementare di a classa di i bosoni.[1] Sò più precisamentedui di i trè bosoni di stazza di l'interazzione debule, i mediatori di 'ss'interazzione, u terzu essendu u bosone Z. I bosoni W+ è W- sò l'antiparticula l'unu da l'altru.

Scuperta[mudificà | edità a fonte]

Omu sentì parlà di i bosoni W per a prima volta in u 1973 incù a teuria elettrodebule. A scuperta di i bosoni Z è W fubbe attribuita in forza parte à u CERN, chì identificò in u 1983, à u mumentu di inticci protone-antiprotone, i dui tipi di particule incù pruprietà prossime da quelle priviste da a teuria elettrodebule, in particulare una massa misurata di à l'incirca 81 ± 5 GeV/c per W, vene à dì più di 80 volte quella di un prutone, superiore ancu à quella di un atomu di ferru. Dopu à 'ssa scuperta, u grande cullisore elettrone-positrone di u CERN è u Tevatron anu permessu d'affinà a misura di a massa di u bosone W.

Massa[mudificà | edità a fonte]

In 2022, dopu à più di deci anni di studiu, una nuvella misura stabilisce a massa di u bosone W à 80434 MeV/c, a, vene à dì un scartu di 0,09 incù a massa teurica di 'ssa particula. Stu scartu ferma da cunfirmà ma raghjunghje altri risultati sperimentali chì rimettenu in quistione u mudellu standard.

Note[mudificà | edità a fonte]

  1. 'Ss'articulu pruvene in parte da a wikipedia in francese.

Da vede dinù[mudificà | edità a fonte]