Vai al contenuto

Blackstonia acuminata

À prupositu di Wikipedia
Blackstonia acuminata
Blackstonia acuminata
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Gentianales
Famiglia Gentianaceae
Genaru Blackstonia
Nomu binuminali
Blackstonia acuminata
Carl Linnaeus, 1753

Blackstonia acuminata hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Gentianaceae.

Discrizzioni

[mudificà | edità a fonte]

Blackstonia acuminata hè una pianta arbacea vivaci appartinendu à a famiglia di i Gentianaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, aghjunghjendu di regula un'altezza da 20 à 60 centimi. I casci sò upposti, lanceulati è appena dintati annantu à i bordi. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi terminali. Ogni fiori prisenta cinqui pitali stretti è una curolla à forma di tromba.

Ripartizioni

[mudificà | edità a fonte]

'Ssa spezia hè urighjinaria d'Auropa, ind'edda hè prisenti in parechji paesi, in particulari in Francia, in iSpagna, in Italia è in Grecia. Omu a trova ancu in Africa subrana, in i righjoni com'è u Maroccu è l'Algiria. Blackstonia acuminata prifirisci l'ambienti assuliati è i terri beddi assiccati, tali i pratulini, i prata è i penditi rucciosi.

Blackstonia acuminata hè prisenti in Corsica.[1]

Blackstonia acuminata hè una pianta annuali chì fiurisci da ghjugnu à sittembri. Si ripraduci par u più da i so graneddi, chì sò spargugliati da u ventu. 'Ssa spezia hè adattata à i climi mediterranii, ind'edda pò sopravviva à i periudi di sicchina grazia à i so radichi fondi. Hè ancu capaci à tullarà i terri povari in nutrimenti.

Blackstonia acuminata hè ancu cunnisciuta sottu u nomu di Centaurium acuminatum. Faci parti genaru Blackstonia, chì cumprendi d'altri spezii simili. Frà i sinonimi di 'ssa pianta, a parsona pò cità Centaurium acuminatum, Centaurium pulchellum è Erythraea acuminata.

Cunsirvazioni

[mudificà | edità a fonte]

Bench'è Blackstonia acuminata ùn sii micca cunsidarata com'è una spezia minacciata, certi pupulazioni lucali poni essa affittati da a distruzzioni di u so ambienti naturali. A cunvirsioni di i pratulini in terri agriculi o l'urbanisazioni criscenti poni caghjunà una diminuzioni di a dispunibilità di l'ambienti apprupriati pà 'ssa pianta. Hè dunqua impurtanti di surviglià è di prisirvà i pupulazioni esistenti cù u fini di mantena a diversità biulogica di 'ssa spezia.

Rifarimenti

[mudificà | edità a fonte]
  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti

[mudificà | edità a fonte]