Biscutella didyma

À prupositu di Wikipedia
Biscutella didyma
Biscutella didyma
Classifica scentifica
Regnu Plantae
Divisioni Tracheophyta
Sottudivisioni Spermatophytes
Ordini Brassicales
Famiglia Brassicaceae
Genaru Biscutella
Nomu binuminali
Biscutella didyma
Carl Linnaeus, 1753

Biscutella didyma hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Brassicaceae.

Discrizzioni[mudificà | edità a fonte]

Biscutella didyma hè una pianta arbacea appartinendu à a famiglia di i Brassicaceae. Si caratterizeghja da a so piccula taglia, aghjunghjendu di regula trà 10 è 30 centimi d'altura. I so casci sò lungarini è disposti in rusetta basali. I fiora di Biscutella didyma sò di culori giaddu vivu è ragruppati in gaspi terminali. I frutti sò silichi lungarini, cuntinendu picculi graneddi.

Ripartizioni[mudificà | edità a fonte]

Biscutella didyma hè urighjinaria di i righjoni mediterranii, in particulari sudu di l'Auropa è di l'Africa subrana. Si pò truvà in ambienti varii tali i pratulini, i penditi rucciosi è i zoni custieri. 'Ssa pianta hà ancu stata intradutta in certi righjoni d'America subrana.

Biscutella didyma hè prisenti in Corsica.[1]

Biulugia[mudificà | edità a fonte]

Biscutella didyma hè una pianta vivaci chì si ripraduci par u più da graneddi. A so fiuritura hà locu di branu è d'istati, attirendu numarosi insetti inamacatori tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Biscutella didyma sò spargugliati da u ventu è poni ancu essa traspurtati da l'animali.

Tassunumia[mudificà | edità a fonte]

Biscutella didyma hè u nomu scentificu accittatu di 'ssa pianta. Esistini eppuri sinonimi chì sò stati usati in u passatu pà disignà 'ssa spezia, tali Biscutella laevigata è Biscutella auriculata.

Cunsirvazioni[mudificà | edità a fonte]

Biscutella didyma hè cunsidarata com'è una spezia di priaccupazioni minori in termini di cunsirvazioni. Bench'è edda possi essa minacciata in certi righjoni par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali, hè dinò largamenti sparta è prisenti in numarosi paesi. Eppuri, hè impurtanti di surviglià l'evuluzioni di a so pupulazioni è di pruteghja i zoni ind'edda si trova cù u fini di prisirvà a so diversità genetica è u so rollu eculogicu.

Rifarimenti[mudificà | edità a fonte]

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.

Noti[mudificà | edità a fonte]

  1. Jeanmonod & Gamisans (2013).

Altri prugetti[mudificà | edità a fonte]